Propedeuse niet gehaald

Hee meiden

Ik zit met een probleempje. Ik heb mijn P niet gehaald, nu is dat nu nog niet zo erg. Aangezien je in het tweede jaar nog 2 kansen per toets hebt om je P te halen.
Ik heb van het eerste jaar 2 toetsen niet gehaald. Dat betekent dus dat ik in jaar 2 die twee toetsen erbij moet doen. Is dit haalbaar? Zijn er hier toevallig ook mensen die pas in het tweede jaar hun P hebben behaald?

Thanx!

Ik moet ook in Januari nog 1 tentamen over doen, en heb mijn P dus ook niet gehaald. Ik denk niet dat 2 toetsen extra je de nek om gaan draaien in een jaar; gewoon niets harder werken. Er zijn duizenden studenten die niet in het eerste jaar hun P halen, don’t worry!

Okee :slightly_smiling_face:, ik ben alleen zo bang dat ik uiteindelijk een toets ook na de laatste twee kansen niet ga halen. Dan heb ik twee jaar weggegooid :expressionless:

Natuurlijk is het haalbaar joh! :] De meerderheid haalt z’n P niet in 1x, en 2 toetsen is echt nog wel te overzien. Focus je vooral daarop en dan komt het heus goed!

ik begrijp wat je bedoelt, ik moet komend schooljaar (jaar 2) ook nog 3 toetsen herkansen van vorig jaar… Maar wat ik ervan gehoord heb is dat het goed te doen is, gewoon schouders eronder en een tikkie harder werken/leren. En dan hopen op een goed resultaat. En vergeet niet; je kunt jezelf niks kwalijk nemen als je er alles aan hebt gedaan om het te halen, en meer dan je best kun je niet doen. Succes!

Ik heb mijn P ook nog niet gehaald, moet in mijn 2de jaar nog 2toetsen maken… Zie er wel wat tegen op, maar ja. HEt is te doen, ken veel mensen die nog veel meer toetsen moeten herkansen… Wel ga ik een planning maken, ik moet die toetsen gewoon halen! Wil echt niet stoppen met mijn studie!

de meerderheid haalt volgens mij z’n P niet in zijn eerste jaar dus dat moet geen probleem zijn denk ik.
zet je vooral in en meer dan je best kun je niet doen (:

Here I am.

Nee, serieus. Bij mijn vriend haalde 10% in één jaar zijn P (20 van de 200). Maar dat is standaard bij zijn opleiding.

Twee vakken herkansen is echt wel haalbaar :slightly_smiling_face: Ik moest één presentatie herkansen en wat meeloopdagen doen. Dat lukte prima.

je moet dan wel de P vakken als prioriteti stellen he!!

Ik heb mijn P ook niet gehaald vorig jaar. Ik mag helaas ook niet door naar het tweede jaar dus moet dit jaar nog 3 vakken opnieuw doen ( te beginnen in maart) en als ik ze dan nu wel haal heb ik mijn P gehaald.

Ik heb mijn P toen ook niet in 1 jaar gehaald, had nog 1 tentamen openstaan en turnen (ja, ik was verplicht turnen te halen voor mij P ookal wilde ik niet naar de ALO maar naar de management kant…)

Ik ken echt ontzettend veel mensen die net 40 EC’s hadden gehaald in het eerste jaar & dus net door mochten naar het 2e jaar. Zij moesten de laatste 20 credits in het 2e jaar nog halen en het merendeel van deze mensen is dat gelukt. Dus met 2 tentamens heb je nog niks te vrezen!

(Ik krijg een spontane lachbui;) mijn hele tweede jaar was erop gericht om mensen hun P te laten halen. Ik had wel mijn P, wat mijn jaar uiterst saai maakte; ik had maar in totaal 4 toetsen, makkelijke projecten en nauwelijks les.

Twee toetsen herkansen, dat moet wel lukken! Succes!
(edit: die lachbui was gericht op mijn school; silly school…)

daar moet je inderdaad goed op letten.
als je nu (als je het nu nog rustig hebt) alvast begint met samenvattingen maken o.i.d. hoef je straks ook minder te doen.
ik moet deze week nog herkansingen doen en daarna weet ik pas of ik mijn p gehaald heb!
als ik mijn herkansingen nu niet haal heb ik volgend jaar waarschijnlijk ook geen herkansingen meer: mijn hele opleiding is veranderd, en zo bestaan ook de vakken die ik afgelopen jaar heb gehad nu niet meer in het 1e jaar… dus ik moet echt nog even hard leren :stuck_out_tongue:

Ik ben nu tweedejaars en heb mij P ook nog niet, moet nog iets uit periode 1 herkansen. Zo erg is het niet hoor =)

Mja, als je denkt dat het te veel wordt gewoon extra focus op die vakken voor je P leggen. Ik heb het afgelopen jaar 80 punten (normaal is 60) gehaald, dus moet goed te doen zijn.
Ik heb mijn P wel gehaald maar krijg hem misschien niet door inschrijvingsfout (schuld v/d universiteit, mind you). Grr.

Dat is wazig… Maar stonden die vier vakken en projecten in totaal voor 60 studiepunten? Welke opleiding doe je?

Ik heb het eerste jaar 48 ECTS gehaald en vorig jaar 72 ECTS en dit jaar 14, aangezien ik 6 weken geleden al begonnen ben.