Propedeuse behaald, en nu?

Hey hoi!
Ik heb dit jaar alle studiepunten behaald en dus ook mijn Propedeuse. Ik had 50 punten nodig om over te mogen naar het tweede jaar, maar heb gelukkig alle punten dus behaald. als het goed is kan ik nu niet meer zomaar van de opleiding worden gestuurd, wat een hele opluchting is. Ik vraag me nu echter wel af hoe de rest van de opleiding gaat verlopen. Moet ik ook een bepaald minimum studiepunten hebben om bijvoorbeeld het tweede jaar te halen? kan je een jaar overdoen of moet je de punten die je niet hebt behaald halen in het volgende studiejaar? Ik zit trouwens op de HU.

Ik had wel een bepaald aantal nodig toen ik stage ging lopen (begin derde jaar) en voor m’n minor (begin vierde jaar). Weet niet precies hoeveel.

Niet gehaalde punten doe je in het volgende jaar. Verder heb je denk ik wel gewoon studieoverzichten op de website staan.

oké dankjewel! Is er nog een mogelijkheid dat ze je alsnog van de opleiding mogen knikkeren? of is er bijvoorbeeld een bepaalde tijd dat je over de opleiding mag doen? Somehow ben ik hier best onzeker over.

Uhm 6 jaar? Geen idee. Probeer je er niet te veel zorgen om te maken hoor, het komt wel goed. Maar informeren is natuurlijk wel altijd handig. Alleen volgens mij verschilt het nog per opleiding/instituut.

Dit. Ga op zoek naar de OER (onderwijs- en examenregeling) van je opleiding. Daar staan dit soort dingen in vermeld.

Je moet bepaalde punten halen om verder te mogen. Bijvoorbeeld je stage of in je vierde jaar je minor ect.

Maar dat hoor je vanzelf tijdens je begeleiding of in de studiehandleiding. Maar het is niet zoals bij je propedeuse. Als je nu vakken niet haalt, heb je herkansingen en uiteindelijk studieverlening. Maar voor dat je daar bent… Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Je propedeuse heb je immers ook in één keer voor elkaar gekregen. =)

Hmm, nou ja, ik weet niet of dat voor jouw opleiding is, je moet idd in de OER kijken, maar ik kan er zo lang over doen als ik wil.

Op mijn hogeschool zat er wel een geldigheidsduur op je cijfers. Die was overigens altijd wel toereikend hoor, je moet het wel heel bont maken om die te laten verlopen zeg maar. En inderdaad je hebt nu je P dus je bent over. De rest van je punten hoef je niet per se in dat jaar te halen maar voor stages en minors moet je altijd een bepaald aantal punten of punten voor bepaalde modules hebben. Dat werkt alleen op elke opleiding net ff anders, dus ik zou inderdaad even de OER erbij pakken dan weet je waar je aan toe bent!

En anders wat iemand ook al zei, je hebt netjes je P in een jaar gehaald en dat is best een hele prestatie dus als je je best blijft doen zal de rest van je opleiding ook zeker te doen zijn.