Project-X Haren

Hallo Girlsceners.

Een enkeling van jullie zal er vast wel van gehoord hebben:

Een aantal weken geleden was er een meisje die op vrijdag 21 september een feest wilde geven voor haar 16e verjaardag. Ze maakte een evenement aan op Facebook, maar omdat ze vergeten was om op ‘Privé’ te klikken werden er in plaats van een handje vol, al gauw zo’n 500 mensen uitgenodigd (niet door haarzelf overigens). Het evenement werd gesloten, haar feestje werd dus afgelast, maar niet lang daarna ontstonden er al andere evenementen met de naam ‘Project-X Haren’ die plaats zouden vinden bij het huis van het meisje, woonachtig in Haren. Dag sweet sixteen van Merthe, hallo namaak van Project-X met duizenden bezoekers uit heel Nederland en zelfs verder.
Inmiddels is het zó uit de hand gelopen dat er bijna 70.000 mensen zijn uitgenodigd en er bijna 9000 mensen aanwezig zullen zijn. In de stad Groningen is geflyerd, op scholen hangen posters en het was vandaag te zien op regionale nieuwszenders, maar daarnaast ook nog op EditieNL.
Op verschillende sites was al te lezen dat de treinen richting Groningen door zullen rijden, en dus niet stoppen in Haren.
En zo worden er nog wel meer acties ondernomen om het rustig en netjes te houden in het Groningse dorp.

Zie hier de link naar het evenement:
http://www.facebook.com/events/172851989506342/

Zie hier een weblog die schrijft over het evenement, inclusief de brandbrief van de vader naar buurtgenoten:
https://sites.google.com/site/koenmaree/nieuws/projectxharendewereldopzijnkop

Op de blog valt ook nog te lezen wat er eventueel nog meer aan gedaan wordt.

Wie is er aanwezig vrijdag de 21e?
En de belangrijkste vraag: wat vinden jullie hier nou van?

HAHA sorry dit is echt hilarisch :’)

En denk ik het maar of is die link verwijderd?

^ Welke link?

Jup echt zoveeel gaan er heen die ik ken, nou mij niet gezien :’).

nou daar gaat de verjaardag van dat meisje als er echt mensen komen.
ik vind het nogal raar dat mensen daar serieus op af komen maar oke xd

Ik vind het grappig, maar het zou je maar gebeuren zeg:’)

Ik zou daar echt niet heen gaan, hallo denk eens even aan dat meisje. Net alsof die daar op zit te wachten, ga dat lekker ergens anders doen.

Triest dat er zoveel mensen zijn die een feestje willen verpesten. Laat dat meisje gewoon een leuke verjaardag hebben.

ja ik kom ook niet op die link van facebook?
en dit gebeurde ook in spijkenisse een tijdje terug, maar daar is een officieel evenement van gemaakt door een kleine radiozender in een hal in een rotterdam. daar zijn ze dus professioneel mee aan de slag gegaan, vooral als promotie voor die radiozender, maar ook fijn voor die jongen waar het bij zou gaan plaatsvinden!

Hilarisch. Echt vermaak om de pagina door te gaan lezen als je je verveelt. Afterparty’s in de stad en treinen die al niet meer schijnen te stoppen op dat station. Geweldig.

Ze komen toch niet allemaal opdagen en het is nu meer joinen om het in het nieuws te krijgen.

(nee. ik ga niet heen)

haha geweldig :slightly_smiling_face:

Dit gebeurt echt constant. Vorig jaar was het zelfs doorgegaan. Ik snap de heisa niet, de meesten doen er toch niks mee uiteindelijk.

Ik vind het echt geniaal! Er staan nu 9,788 op going!

Er hebben zelfs taxi’s op ingezet! Je kan nu vanaf het station voor 8 euro naar het feest.

Als er echt veel mensen naartoe komen en het een chaos wordt vind ik het echt zielig, lijkt me ook een spannend/eng vooruitzicht voor de mensen in die straat. Ik vind dit flauw, of het nou een grap is of niet.

Wedden dat er niemand ook maar de straat binnenkomt omdat de stad helemaal in paniek is en alle politie van het land inzet? Ze snappen social media en meme’s niet helemaal geloof ik :’)