Het leek mij een leuk idee om een topic te openen voor meiden die specifiek hun buik willen trainen.
Nou snap ik dat niet iedereen een sixpack mooi vindt bij vrouwen, maar dit is wel mijn uiteindelijke doel. Dus als je mee wilt trainen en een platte/strakke buik wil, of als je echt zichtbare blokjes wil!
Ik hou veel van sporten en gezond eten, maar merk dat het de laatste tijd als student steeds slechter gaat. Toen ik nog veel turnde had ik een mooie platte buik, en die wil ik graag terug!
Zijn er meer meiden die het leuk lijkt om in dit topic mee te doen?
Je kunt dit zien als motivatie om je doel te bereiken. Niks afvallen dus, gewoon plaatselijk trainen.
Post hier je trainingsprogramma, je vooruitgang en motivatie plaatjes/teksten!
http://flatbellyisachoice.com/wp-content/uploads/2012/12/flat-belly-is-a-choice-iStock_1-8.jpg
Voordat je een sixpack kunt krijgen.
De basis voor een strakke buik is simpel: het overtollige vet moet weg. Dit heeft niks met afvallen te maken. Het is gewoon een kwestie van gezond eten en cardiotraining. Je kunt je buikspieren nog zo hard trainen, maar als je een laag vet erover hebt zul je nooit een sixpack krijgen. Daarom zul je een tijd lang Cardiotraining moeten doen tot je een strak buikje hebt.
De makkelijkste en goedkoopste manier is om minimaal 4 dagen per week een half uurtje te gaan rennen of te fietsen op een hometrainer thuis. Ook een goede manier is om te gaan touwtje springen. Hiermee verbrand je veel vet en krijg je goede conditie.
Voedsel
Ontbijt iedere dag goed! Je voelt je dan een stuk fitter en het is gezonder. Honger jezelf niet uit en eet voldoende. Eet per dag in ieder geval 2 stukken vers fruit en veel groente. Blijf vooral af van de chips, chocolade en snoep. Probeer tussen de maaltijden door niet een tussendoortje te nemen, maar als je honger krijgt eet dan bijvoorbeeld een appel of banaan. Eten is belangrijk! Doe het wel gezond, anders zul je geen resultaat zien.
Trainen
Nadat je weinig tot geen vet op je buik hebt kun je beginnen met buikspieren trainen. Je kunt ervoor kiezen om in de sportschool te gaan fitnessen, vraag dan daar om advies over welke oefeningen je moet doen. Je kunt ook op internet en youtube kijken, hier staan genoeg oefeningen op. Probeer verschillende oefeningen en kies een aantal uit die je bevallen. Probeer minimaal 3 dagen per week de oefeningen te doen. Doe een oefening tot je een brandend gevoel in je buikspieren krijgt en rust dan een halve minuut ofzo. Ga zo 3 setjes door en neem dan 3 minuten rust en ga door met de volgende oefening. Houdt tussen de traindagen altijd 1 dag rust. Als je geen rust neemt krijg je kans op blessures of herstellen je buikspieren niet goed en krijg je dus nooit een sixpack. Het is handig voor jezelf een trainingsschema te maken. Probeer verschillende dingen, tijden, oefeningen en dagen en schrijf de beste resultaten op in een schema.
bron: http://sport.infonu.nl/diversen/17565-hoe-krijg-je-een-sixpackwasbordje.html
Handige work-out filmpjes:
komt nog meer!
En zie dit andere topic voor heeeeel veel inspirerende plaatjes!
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/inspiratie-fotos-en-teksten-voor-afvallensporten-260758.25.html