Profielwerkstuk!

Dag mensen, :woman_student:

Ik zit in 5 havo en ik moet binnenkort, (in maart) mijn profielwerkstuk inleveren. Probleem is, ik heb er echt nog geen fuck aan gedaan en ik kan mezelf ook niet motiveren.
Ik heb zoveel andere dingen te doen voor school! (Literatuurlijst, PO’s, VGT’s, een boek lezen voor Engels, leren voor herkansing etc.) Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

ik had eerst een prima planning, maar het word op een gegeven moment zoveel. :woman_facepalming:

Het zal ook wel een beetje aan mijn school liggen, op andere scholen in de buurt hoeven ze lang niet zoveel te doen!

Heeft er iemand tips om me te motiveren voor m’n profielwerkstuk?

Ik doe het over politiek en ik doe het alleen :slightly_smiling_face:

Heel herkenbaar. Vorig jaar heb ik op VWO-6 mijn profielwerkstuk moeten doen en het ook op het einde nog grotendeels in elkaar moeten zetten. Er zit niet zoveel meer op dan alle bruikbare uurtjes te gebruiken: ik nam mijn laptop mee naar de muziekschool, in de trein; overal en dan maar keihard doorwerken. Het is even door een zure appel heen bijten, maar het moet toch echt gebeuren!

uitstelgedrag… ik herken het :’]
heb helaas geen tips voor je

Ik ben blij dat onze school hem eerder laat inleveren. Wij moesten hem net na de kerstvakantie afhebben. Dat scheelt. Oké ik was ook laat begonnen, maar bij ons is die stess zo vlak voor de examens wel weg. slecht dat ze dat op andere scholen niet doen. In maart moet je je toch maar eens op andere dingen gaan concentreren dan dat, zoals examens.
Echt tips heb k niet, maar wat voor mij hielp is elke avond een halfuurtje. Vaak ga je dan toch langer door. Daarnaast alle beetjes helpen. Probeer ook je uitvaluren er nuttig aan te besteden. Wanneer de tijd echt begint te dringen, gewoon net als ik de nachten doorhalen. Ja, ik heb testweek op het moment. Vandaar deze achterlijke tijd. Oké dit is een uitstelsmoes van leren dus bye! x]

Moet je 'm zo laat pas inleveren? :astonished:
Op onze school zijn de presentaties begin oktober, :astonished:

Maar misschien moet je een nieuwe planning gaan maken? Op school eraan werken. Niet naar sport gaan als je daar op zit en die tijd besteden aan je profielwerkstuk.