Profielwerkstuk

Hai! Ik zit nu in VWO6 en ik moet over een paar weken een onderwerp hebben voor mijn profielwerkstuk, maar ik vind het zoooo moeilijk om iets goeds te bedenken. Even wat informatie: profiel EM / CM met vakken Nederlands, Engels, Frans, Latijn, wiskunde A, economie, geschiedenis en maatschappijwetenschappen.
Is er iemand die toevallig wat originele ideeën heeft? Misschien kan ik er wel wat mee! X

Mijn vriend en ik deden het samen over videogames en de invloed daarvan. (economie + maatschappijleer)

Ik hou het over mythologie. ^^
Binnen geschiedenis en filosofie, maar volgens mij zou het ook wel bij latijn kunnen.

haha, ipv latijn heb ik spaans & duits ipv frans. maarre, ik doe het over het blank extremisme in de vs & duitsland en de verschillen tussen de vs en nl enzo. best interessant, over tom metzger en the white Aryan resistance enzo. maar ik doe havo, ik weetniet of jij dat dan ook kan doen? ik doe het voor geschiedenis en maatschappijleer! anders moet je eens naar programma’s kijken op national geographic. succes er mee.:slightly_smiling_face:

Ik doe het over de grootste verschillen in het strafrecht rond 1900 en nu met een vriendin. Voor geschiedenis en maatschappijleer ( wel 5 havo )

ik doe de verschillen van onderwijs tussen engeland en nederland. maar wij moesten van een blaadje kiezen. je had ook hoe sinterklaas en de kerstman zijn ontstaan (engels) En franse invloeden in Nederland, en de Franse keuken in Nederland (Frans)
verandering taal, verbale en nonverbale taal (nederlands)

Mijn zus moest dat ook doen en toen ging ik naar de presentatie. Een jongen hield het over de kleine teen. Of hij wel nodig was enz. Vond ik wel grappig.
En 2 andere meisjes hadden een kledinglijn ontworpen met dan kleding van de 60tiger jaren. en dan steeds verder. Hoe erg het veranderd was. Misschien voor geschiedenis wel leuk xD

Ik ga samen met een vriend een debatingclub opzetten, voor Nederlands. Lekker praktisch, en origineel. En we laten nog wat gedachtegoed achter op deze school :stuck_out_tongue: