profielwerkstuk

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar naar vwo6 profiel N&G met wiskundeB en natuurkunde en nu moet ik dus een profielwerkstuk maken. Ik ga samen met een jongen uit mijn klas het profielwerkstuk in het buitenland doen, dit betekend dus dat je een onderzoek moet doen in het buitenland. Het is nog niet bekend naar welk land we gaan, maar we moeten al wel een onderwerp bedenken. Hebben jullie misschien nog iedeeën?

alvast bedankt!

Ik heb hetzelfde pakket als jij. Ik ga iets met voeding en bewegen doen. Wat diëten voor invloed hebben bijvoorbeeld, ook op sportprestaties. Maar ik weet natuurlijk niet waar je interesses liggen. Welke vakken vind je leuk?

ik wil het liefste iets met biologie ofzo doen, maar omdat ik het in het buitenland ga doen moet ik een onderwerp hebben dat ik niet zomaar gewoon hier in nederland kan doen…

Er is een algemeen topic: http://forum.girlscene.nl/forum/school/profielwerkstuk-algemeen-89501.725.html

Maar ik zou het niet weten. Misschien kun je iets met voeding doen, aangezien dat toch wel verschilt per land.

Je kunt inderdaad de verschillen van voeding bekijken. Zo is er bijvoorbeeld al een boek geschreven dat heet ‘Waarom worden Franse vrouwen niet dik’ o.i.d. Je kunt dan verschillende voedingspatronen vergelijken en wat dat voor effect heeft op het dagelijks leven e.d?

Slotje.