Profielwerkstuk: vloggen.

Ik ben de afgelopen vier dagen al ziek. En ja, wat doe je als je ziek bent? Juist ja: YouTuben. Haast iedereen weet wel over wie ik het heb, als ik namen als Fred, Ryan Higa (nigahiga) en Ray William Johnson noem.
Aangezien ik nog geen onderwerp heb bedacht voor mijn profielwerkstuk, dacht ik, waarom niet over vloggen/YouTuben? En dan bedoel ik dus zelf achter de camera zitten en wat doen of zo. Mijn onderzoek zou dan zijn hoe het allemaal in z’n werking gaat en hoeveel doorzettingsvermogen erbij komt kijken.

Wat denken jullie?

Ik betwijfel of het onderwerp groot genoeg is, maar ik heb ook niet veel verstand van vloggen :’)

Ik denk dat het onderwerp zelf heel leuk is, maar de invalshoek niet breed genoeg. Je zou misschien iets kunnen maken in combinatie met bloggen/vloggen, en hoeveel impact/invloed dat op mensen/jongeren/samenleving/etc heeft?

Ik vind het een leuk idee, ook een subtopic ‘’ het youtube partnership’’ :slight_smile:

lijkt me mega tof!!

en en en en en ik zeg een groot hoofdstuk voor charliemcdonnell!!

wel moeilijk om zo’n onderwerp op wetenschappelijk niveau te onderzoeken lijkt me

Ik denk wel dat je je hypothese goed moet gaan stellen. Want de vraag hoeveel doorzettingsvermogen erbij komt kijken lijkt me erg vaag en moeilijk te beantwoorden. Je zou bijvoorbeeld wel kunnen bekijken waarom vloggen zo populair wordt, waarom het zo van deze tijd is, en wat de impact is op de maatschappij.

Het is ook nog maar een idee, ik moet alles nog goed opzetten voordat ik eraan ga beginnen en natuurlijk mijn andere opties afgaan.
Maar bedankt voor de feedback alvast!

Upje.

geen goed idee, je moet toch echt iets ingewikkelders bedenken, bijvoorbeeld uittesten wat er gebeurd als je het voerpattroon van bijv een koe veranderd

halleluja :open_mouth:

klint wel leuk :grinning: dan heb je natuurlijk heel veel girlscene volgers :grinning:

haha hier moest ik echt om lachen, hoe kom je er op xd
en die naam ook haha

Ik heb trouwens C&M, misschien ook wel handig om te melden dat ik niet letterlijk onderzoek ga doen. Ik ga geen koeien ontleden ofzo o.O
Ik wil meer iets doen als kijken wat kijkers aantrekt tot een filmpje, hoelang deze ongeveer moet duren voordat ze verderklikken, wat de verwachtingen zijn en zo. Dus bijvoorbeeld straatinterviewtjes daarover, zoiets.

voordat je daar geschikte resultaten uit hebt moet je honderden mensen
interviewen, dus ik denk dat je beter iets kan kiezen waar al cijfers
over bestaan. Een PWS moet natuurlijk wel een beetje betrouwbare info
bevatten en als jij een paar mensen ondervraagd over vloggen heb je eigenlijk
nog niks in handen, en wordt het een verzonnen verhaaltje zonder sterke
theoretische basis.

Wederom, ik weet ook wel dat het ik niet alleen gebruik kan maken van mijn eigen verzamelde informatie, natuurlijk gebruik ik ook ‘echte’ resultaten van onderzoeken.
Daarnaast weet je zelf ook niet hoe betrouwbaar je bebruikte bronnen zijn, als je zelf enquêtes doet laat je volgens mij ook zelfstandigheid zien en heb je zelf meer in de hand hoe je met de informatie omgaat. Bij veel onderzoeken worden er ook nog geen honderd mensen ‘gebruikt’, eerder een stuk of vijftig. Maar dat geldt voor elk onderwerp, denk ik.

ow haha, naja ik weet gewoon heelveel van koeien en ik maai meestal het gras dus vandaar. niet dat ik op een boerderij woon ofzo maar heel veel familieleden wel

3x raden wat ik later wil worden :grinning:

wie zegt dat je een koe moet ontleden?
ik bedoelde alleen maar dat als je een koe een ander voerpatroon geeft en het vergelijkt met een gewoone koe die altijd al het zelfde at als die koe waarvan je het voerpatroon veranderd hebt en dat je dan kijkt of bijvoorbeeld het gedrag, of de hoeveelheid melk die de koe geeft veranderd is. Zo kun je dus testen of het voer beter is dat de koe al at of dat het nieuwe voer beter is.

Zulke dingen doe ik op mijn opleiding :’)

Maar het is niet echt haalbaar op de middelbare school, omdat zo’n proces langer duurt dan de daadwerkelijke onderzoeksperiode die er voor staat :’)

+1

vloggen? nog nooit van gehoord :stuck_out_tongue:

het is de afkorting voor ‘video blogging’, dus in filmpjes een soort blog maken. xd