Profielwerkstuk topic

Ik (en vast veel andere mensen) moeten dit jaar een profielwerkstuk maken.

Plaats hier wat jij als onderwerp hebt/had, of wat je een leuk onderwerp hebt. (Ik heb namelijk nog geen idee waar ik het over moet doen)
Of het moeilijk was, wat je als eindcijfer had, etc. :slightly_smiling_face:

Ik had; Hoe is de mode verandert in de 20e eeuw.
Was erg leuk om te doen, ook hoe je ziet dat allemaal dingen van vroeger nu weer in komen.
Ik had vak geschiedenis in combinatie met ckv.

Ik heb: De sonnetten van Shakespeare,
cijfer weet ik nog niet, dat weet ik pas na mn presentatie waar ik heel erg tegenop kijk. :l

In welk jaar moet je dat eigenlijk afronden op vwo?
gewoon de 6e?

Jup, 6de. Heb ik dus dit jaar ook. Ik doe het over de biologische klok voor het vak biologie. ik moet echt een 8 halen:O

Volgens mij begin je in de 5e en rond je het in de 6e af.
Op HAVO was het eerst zo dat je het in de 4e begon en in de 5e afrondde maar dat is bij mij op school nu veranderd in dat je het alleen in de 5e maakt, dus misschien is het zo dat je het op VWO nu ook alleen in de 6e maakt.

ik doe nu 4havo
en helemaal aan het einde van het jaar moeten we een onderwerp kiezen ofzo
en in de 5e moeten we m pas maken xD

Ik had mijn PWS over Videogames en de invloed daarvan op de maatschappij en economie.
Was leuk om aan te werken en er is aardig wat info over te vinden.

Havo; Placebo-effect voor biologie.

Ja, ik zit in de 6e.
Ik ga het over Jeanne d’Arc hebben en dan haar invloed op het Franse Nationalisme/Honderdjarige oorlog en de mythe rondom haar.

ik weet echt geen onderwerpen…

Aah, ja, moet ik dus ook doen dit jaar 6gym
Heb Latijn gekozen als vak en volgende week brainstormen :stuck_out_tongue: dus ik weet nog niet precies wat het onderwerp wordt :slightly_smiling_face:

k moet voor economie xD
geeeeen idee over welk onderwerp k het kan doen xD

ik weet een onderwerp die ik wil gaan doen…
het voormalig joegeslavie
maar nu weet ik niet echt goede kernvragen en hoofdvraag…

Ik ben blijven zitten, maar volgend jaar wil ik het voor engels doen en dan wsl over The Troubles(toestand Ierland en Engeland)

Ik zit helemaal vast, en heb nog geen woord getypt. Zo frustrerend… straks zak ik voor mn examamens omdat mn pws een ramp is.

De Tweede Wereldoorlog (verdediging enzo) in mijn omgeving.
We hebben volgende week eerste gesprek met begeleider. Net de leraar waar ik ruzie mee heb, yay!..

Als eindwerkstuk willen we waarschijnlijk een lespakket voor kinderen uit groep 8 samenstellen.

ik had het over : hoe begin je een kledingzaak ?

waarin we vertelde waarom we dat zouden willen,
welke stappen je allemaal moet doen
hoe je alles moet regelen met de kamer van koophandel
welke doelgroep de kledingwinkel zou worden
en een grote tekening op een poster hoe de winkel eruit zou komen te zien

Wij hebben toch een vet onderwerp namelijk: Magnetron.
Jaja…
We gaan dikke proef doen; dingen die niet in een magnetron horen in een magnetron doen :smirk:
En dat gaan we dan filmen, presentatie en alles uitzoeken etc.
Voor het vak scheikunde trouwens.
(5havo)
Voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=QYzJoLVCskM
of
http://www.youtube.com/watch?v=K-FmQjm2bqY

Ik heb in 5 havo profielwerkstuk over aquatinten gedaan, voor tekenen. Nu doe ik 6VWO en ik wil het graag doen over Victoriaans Londen, voor geschiedenis.