Profielwerkstuk onderwerpen

Ja, het is zover! De keuze voor de profielwerkstukken moeten worden ingeleverd. Maar: … waarover?
Heeft iemand leuke ideeën?

Ikzelf moet iets doen met economie of geschiedenis als basis, maar je bent verder heel vrij.

Tips zijn héeel welkom!

Kijk hier maar even: http://www.rug.nl/scholieren/profielwerkstukken/gammasteunpunt/onderwerpen/index
http://www.rug.nl/let/voorzieningen/alfasteunpunt/onderwerpen/index

Ik had met geschiedenis een project. (Scheelde heeeel veel tijd en heel veel gedoe)
En wij moesten ouderen/bejaarden interviewen uit een bepaald deel in mijn stad en dan vragen stellen over vroeger. (lees: tweede wereldoorlog, hoe de buurt eruit zag ed.)
Ik denk niet dat je hier veel aan hebt eigenlijk :blush:

Maar als ik een profielwerkstuk zou doen zou ik iets gaan doen met de oorlogen in 1900, omdat daar ook mijn interesse in lag qua geschiedenis. :slightly_smiling_face:

Ik ga het over de Tempeliers doen :grinning:
Eerst wou ik de geschiedenis van mode,
maar ik doe het samen met een jongen… die wou dat niet :stuck_out_tongue:

Pff. Ik ben blij dat ik dat vandaag eindelijk heb afgerond.
Ik had het over de Rotterdamse haven. En nee, dat was idd geen vrijwillige keuze.

pink ribbon?

Ik heb het met mijn vriendin over het verschil tussen mannen en vrouwen gedaan, vond het zelf wel een heel interessant onderwerp!

Waarom mag je het niet zelf kiezen?

Ik wist niet dat het PWS zo’n grote rol speelde en door persoonlijke omstandigheden had ik alle aandacht naar de tentamens laten gaan, want zelfs met een 1 zou ik nog een 6.5 staan gemiddeld met de andere vakken waarmee het gecompenseerd wordt.
En toen kwamen ze last-minute ineens met het verhaal dat je er niet lager dan een 3 voor mocht hebben, anders zou je niet slagen. Dus kreeg ik een nieuwe kans, wel op voorwaarde dat het gemiddeld ging met de PWS die ik niet had (en er dus een 1.0 voor stond).
Maar ik heb nogal een vage, fijne, school en toen mocht ik niet eens mijn onderwerp meer vrijwillig kiezen.