Profielwerkstuk lachen

Hee meiden!

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk over lachen. Ik schrijf hierbij over allerlei verschillende aspecten van lachen, zo ook de belemmering van de lach. Nu ben ik opzoek naar mensen die niet altijd durven te lachen, door bijvoorbeeld het dragen van een beugel of het verliezen van een naast persoon.
Heb jij toevallig een beugel en voel jij je niet prettig met lachen? Of heb je een spleetje tussen je tanden (schoonheidsideaal!) of iets anders wat opvallend is? Stuur me dan alsjeblieft een privébericht en dan neem ik contact met je op.
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met (clini)clowns, wat vinden jullie van hun?

Heel erg bedankt alvast!

xxxx

Wow, dat is echt een heel leuk onderwerp! Ik heb niet echt iets interessants te melden erover helaas, dus beschouw dit als een upje. =)

^Jaa is het ook echt!
Upje

Check je notes!

Leuk en origineel onderwerp! heel veel succes!

^dankje!
Upje!

Ik ga je noten!

Ik heb je een note gestuurd! :slightly_smiling_face:

Misschien heb hier nog wat aan:

http://www.lijfmagazine.com/billboard/lachenisgezond.htm

http://www.lachyoga.nl/workshop-organisaties.html

1. Vrouwen lachen meer… In groepen lachen vrouwen meer dan mannen. En vrouwen lachen ook meer naar mannen dan andersom. Zouden ze best wat meer kunnen doen die mannen, lachen naar de vrouwen.
  2. De prater is de lacher Degene die praat lacht vaak meer dan de mensen om hem (haar) heen die aan het luisteren zijn. Euhm… herkenbaar? Zou dit de verklaring zijn voor het feit dat vrouwen meer lachen dan mannen?
  3. Niks aan, lachen in je eentje? Lachen heeft vooral te maken met de interactie tussen mensen. Wanneer lach jij nu echt hardop als je in je eentje bent? Zonder de aanwezigheid van een boek of de televisie dan. Het blijkt dat we dertig keer meer geneigd zijn om te lachen als we in gezelschap van mensen zijn.
  4. Slecht nieuws voor onze moppentappers Er wordt meer gelachen om onverwachte opmerkingen in een gesprek dan dat er wordt gelachen om opzettelijke grapjes. Daar ga je met je mini moppentrommel.
  5. Spot de fake smile We vinden het nogal moeilijk om te lachen op commando, het is niet iets wat we bewust kunnen produceren. Een nieuwsbrief van Zappos attendeerde ons op ‘de Smile Test‘, waarmee je erachter komt of je een fake smile kunt spotten. Best moeilijk.
  6. Ho-ho-ho! Concreet feitje: lachen uit zich vaak in korte uitbarstingen van klinker-achtige geluiden zoals ‘ha-ha’, ‘ho-ho’, of ‘hi-hi’, die elke vijfde van een seconde worden herhaald. Wist je nog niet of wel?
  7. Momentje pakken We lachen meestal niet tijdens het praten. Met andere woorden: een lach onderbreekt vaak geen zin. Lachen doen we tijdens de korte pauzes daartussen, om te ademen of te hoesten.
  8. Het lachvirus Lachen is aanstekelijk mensen. Als je iemand hoort lachen, begin je zelf ook vaak. Neem nou de Tanganyikan lach epidemie; duizenden mensen begonnen te lachen in Tanzania en Uganda, om niks…
    Bron: http://www.concept7.nl/acht-leuke-feiten-over-lachen/Allerlei weetjes over het lachen
  • Volwassenen lachen zo’n 10 a 15 keer per dag.
    • Kinderen lachen zo’n 400 keer per dag.
    • Vrouwen lachen vaker dan mannen.
    • Tijdens het lachen gebruik je 15 spieren in je gezicht. Als je boos kijkt gebruik je er 40. Lachen is dus makkelijker en minder vermoeiend.
    • 1/3 van de volwassen lacht niet vaak hardop.
    • 75% van de volwassen zou vaker willen lachen.
    • Je kan de lach onderverdelen in verschillende patronen. Hahaha en hohoho komt het meest voor. Haho kan niet.
    • lachen kan pijnstillend werken. Dit is de reden voor het bestaan van de cliniclowns.
    • Een paar miuten lachen is net zo inspannend als een kwartier fietsen of 10 miuten roeien. Bij het lachen verbrandt je dus calorien.
    • Tijdens het lachen haal je diep adem, waardoor het zuurstofgehalte in je bloed stijgt.
    • Er komen stoffen vrij tijdens het lachen waardoor je je beter voelt. De stress neemt af.
    • Lachende mensen worden sympathieker en aantrekkelijker gevonden.
    • Tijdens het lachen daalt de bloeddruk.Fijn voor mensen met een hoge bloeddruk.
    • Door te lachen stijgt je creativiteit.
      Lachen heeft ook zijn negatieve kanten:
  • Mensen kunnen denken dat ze uitgelachen worden.
    • Er zijn mensen die onzeker worden als iedereen lacht en ze zelf niet hoeven te lachen,. Maar bedenk dat iedereen een ander gevoel voor humor heeft.
    • Mensen die geluidsloos lachen worden irritant gevonden
    • Mensen die niet ritmisch lachen ook
    • Er zijn mensen die bij het lachen hun mond zo ver open doen dat hun kaakgewricht uit de kom schiet en ze naar het ziekenhuis moeten om dit te laten zetten.
    • De hik, vooral als die lang duurt. Dan vergaat je het lachen wel.
    • Als kinderen de slappe lach hebben, kan dat heel frusterend zijn voor hun ouders of onderwijzers.

Bron: Een aantal redenen om wat vaker te lachen. | Mens en gezondheid | Overige

^beetje onduidelijk door de opmaak die post, maar succes!

^Dankje! Een aantal dingen had ik ook al gevonden, naar sommige nog niet.
Xxxx

Zal je even noten!

^Ik heb je note nog niet gekregen?
upje

Voor cliniclowns moet je me maar ff noten als je der nog veel over moeten weten
ik weet wel veel!

^ik heb je genote!

Upje

Hee, ik ben opzoek naar een meisje die gesluierd is, zo dat alleen de ogen nog zichtbaar zijn. Graag zou ik haar een paar vragen over lachen willen stellen.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen,

Liefs, xxx