Profielwerkstuk: kledingstijlen voor catwalk

halloo,

ik moet dit jaar voor school een profielwerkstuk maken omdat
ik in 5havo zit.
Met twee andere meiden hebben we ervoor gekozen een mode-show
te organiseren met daarin veel verschillende kledingstijlen.
mijn vraag aan jullie is:
welke kledingstijlen zouden jullie daar in de modeshow verwerken, hoe zou je die stijl omschrijven en aan wat voor soort kleding denk je dan als je die stijl moet verbeelden op de catwalk?
(bv. boho chic, jurk tot op je engels met een print, daaronder bruine sandaaltjes en een hoofdband)

alvast bedankt namens ons !
xxxx

somebody ?

we hebben al een paar dingen die we erin willen verwerken, zoals streetstyle, met oversized kledingstukken zoals shawls of truien.

Een profielwerkstuk is toch een onderzoek en geen knutselwerk, of ben ik nu ouderwets?!

Maar goed… je kan toch kijken wat er nu op de catwalk loopt, of gewoon door een modegeschiedenisboek bladeren en daar stijlen uithalen. Of je kan verschillende subcultuur stijlen doen.

Ja je moet toch wel een vraag opstellen, een onderzoek doen en uiteindelijk met een conclusie komen?

Aan welk vak/vakken wil je het linken? Geschiedenis?

Dan kan je namelijk ook uit elk decennia een stijl halen en die showen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Liique link=topic=163446.msg5962000#msg5962000 date=1282731237]
Een profielwerkstuk is toch een onderzoek en geen knutselwerk, of ben ik nu ouderwets?!

quote]
nou, een knutselwerk zal ik het persoonlijk niet noemen als je niet weet wat we precies gaan doen. we gaan namelijk eerst modefoto’s maken, we moeten daarbij onderzoeken hoe we dat gaan doen. geschiedenis van de fotografie, hoe je het beste dingen kunt vastleggen enz. als dat gebeurt is gaan we onderzoeken hoe een modeshow wordt georganiseerd, vanaf de casting tot het terugbrengen van de kleding. er wordt dus wel degelijk onderzocht
we hebben het vak beeldende vorming.

up

Misschien iets van lace and leather… En bloemenmotiefje kan je gebruiken natuurlijk. En de Navy/Militairy look. :slightly_smiling_face:

jaaa nice nice ! zulk soort ideeen zoek ik dus !

of sporty, met baseball jackets en sportkousen, adidaspakjes, New york yankees petten enzo misschien? :slightly_smiling_face:

wooee, hier hebben we iets aan !
we waren namelijk een beetje vastgelopen qua stijlen, maar dit helpt echt!
more more more more

Misschien ultra chique, dus avondjurken met stola’s etc.
En ehm ‘stoer’ dus met leren jasjes en stoere schoenen…

Voor de rest weet ik even niks meer haha!

moree ?

pretty in pink (:face_with_raised_eyebrow:)

Nee, dat zou ik niet doen. Dat is volgens mij nooit een trend geweest.

Misschien kun je op http://www.style.com/ rondkijken, kun je inspiratie opdoen.

ohja wist ook niet zeker xd

Navy look, militair look, french (beetje chanel zegmaar), boho, nerdy, met sporty kan je juist ook de cheerleaderkant op gaan maar dat lijkt erop, heel girly met bloemetjes en kant enzo, rock n roll met leer, bont en pailletten enzo. Ik noem maar wat. ;p

ik vraag me ook af wat voor vak je dit aan wil linken.
Ik denk dat je wel met wat beters als kledingstijlen mag komen, denk dat ze dat zelfs voor vmbo niet goedkeuren.

Ik zou er wat meer diepte in geven, bijv. onderzoek naar alternatieve stijlen tov maatschappij. Over bijvoorbeeld nozems in de jaren 60 en dan een stukje werkstuk maken waarin je het beeld van de maatschappij en beeld/ideaalbeeld van de nozems ‘‘verklaart’’.

Zo kan je het bijv. aan kunstgeschiedenis, kunst algemeen en geschiedenis linken. De new look van dior in de jaren na de oorlog behoort toe een topstuk uit de kunstwereld!

Succes ermee, vind het in elk geval wel een leuk diee, maar het mist nog wat diepte, ik hoop jullie zo te kunnen helpen :slightly_smiling_face: