Profielwerkstuk: Kinderarbeid

Dag dames!

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk over kinderarbeid. Maar nu zou ik graag van jullie willen weten:
Wat weet jij van kinderarbeid?
&
Wat vind jij van kinderarbeid?

Ik hoop dat jullie even de tijd hebben om dit te beantwoorden!

x.

Wat weet ik van kinderarbeid:

Er is sprake van kinderarbeid wanneer jonge kinderen (<12) arbeid verrichten, en niet zomaar een paar uurtjes maar meestal de hele dag. Dit is meestal zwaar werk en ze krijgen er erg weinig voor betaald. Daarnaast is het illegaal. Vooral in Afrika dacht ik komt veel kinderarbeid voor en Azië verder…

Wat vind ik van kinderarbeid:

Vanwege kinderarbeid kunnen kinderen niet naar school, en hierdoor raakt het land in een vicieuze cirkel. Kinderen raken laagopgeleid of niet opgeleid, waardoor ze later minder werkmogelijkheden hebben. Hierdoor raken ze arm, en ook hun eigen kinderen zullen hierdoor moeten werken. Daarnaast is lichamelijk te zwaar voor ze, en ze hebben nooit echt een kindertijd. Echter als de kinderen geen werk kunnen hebben, komt er nooit geld in het laatje, en zullen veel families in de problemen komen.

Wat weet jij van kinderarbeid?
Dat het vroeger rond 1800/1900 heel veel voorkwam. Kinderen werden gedwongen om te werken om wat geld bij te verdienen voor de kost. Ze hadden hele lange dagen, moesten al om 4 uur beginnen en waren 's avonds laat pas thuis. De werkgevers pakten hun heel hard aan, meestal moesten ze in fabrieken werken. In deze tijd is het nog steeds, vooral in China en zulk soort landen, kinderen worden gedwongen om te werken, ze verdienen maar zon 5 cent per dag!
Wat vind jij van kinderarbeid?
Ik vind het vreselijk, kinderen moeten als ze jong zijn leren, werken doen ze later wel!

up?!

De vragen zijn te algemeen denk ik. Als je ze iets aanpast krijg je misschien meer respons.

het is ook heel algemeen bedoeld. We willen geen hele enquete. Maar gewoon een algemene indruk van wat jongeren van kinderarbeid afweten :wink:.

Enquetes en vragenlijsten voor school mogen niet meer.