Profielwerkstuk: hoe meer reacties voor enquête

Hoi,

Samen met een vriendin ben ik bezig met een profielwerkstuk. Wij hebben hiervoor een enquête opgezet, waarbij wij heel heel veel reacties nodig hebben om zo betekenis te geven aan ons onderzoek. Ik zit nu alleen met een probleem, want ik krijg niet genoeg reacties. Heeft iemand enig idee hoe ik meer reacties kan krijgen? Dit is wat ik al heb gedaan:

• op facebook zetten
  • op twitter zetten
  • alle contacten mailen en/of whatsappen
  • familie en vrienden

Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen en ik ben echt een beetje radeloos :frowning_face:

Alvast bedankt :grinning:

Zet hem op GS :slightly_smiling_face:

^mag niet

Maar in de mediatheek bij jou op school gaan staan en iedereen een mars aanbieden die hem invult? XD

Dat idee van insolita klinkt goed!

Ik heb de enquête al door veel leerlingen van school laten invullen (ik zit op een hele kleine school), dus daar ligt het grootste probleem niet. Alsnog wel leuk idee XD

Als je de enquête wilt invullen, kan je dat ook zeggen dan stuur ik je persoonlijk de link (want dat mag geloof ik wel).

Vraag aan een leraar waarmee je goed contact hebt of je een paar minuutjes van z’n les mag gebruiken om een enquête uit te delen in een willekeurige klas van hem

Vragen aan vrienden en familie of zij de enquete ook door willen sturen? Dat is het enige wat ik nu nog kan bedenken haha

Je zou ook de stad in kunnen gaan, hoewel mensen dat vaak ook vervelend vinden. Op Girlscene mag je 'm inderdaad niet kwijt, goed dat je dat niet doet dus :wink:

Bij ons op school gingen ze vaak inderdaad langs de klassen, dan moesten wij die enquête ter plekke invullen en weer inleveren. Heel irritant om te doen, maar omdat er een docent bij zit, doe je het toch wel. Dus misschien is dat nog een idee?

Mijn profielwerkstuk gaat over de uniekheid van de hersenen van de mens en door middel van deze enquête vermoeden wij te kunnen analyseren of wij als mensen unieke eigenschappen bezitten of dat onze eigenschappen behoren bij groepen (man/vrouw, leeftijd, opleiding etc.)

Op school langs de klassen gaan is wel een optie, maar het punt is dat ik een gevarieerde groep van respondenten nodig heb. Ik zit op een school met alleen maar gymnasium en het aantal mensen dat gymnasium doet is in mijn enquête al heel groot. Ik ben juist meer op zoek naar mensen die havo of vmbo doen. Als je vwo doet is het altijd goed om het in te vullen, maar die groep heb ik juist nu het minste nodig. Daarnaast wordt langs de klassen gaan met een online enquête nogal moeilijk.

Alsnog heel erg bedankt voor jullie hulp :grinning:

Ik zou sowieso je enquete ook op papier zetten, en dan kun je zelf hem online weer invullen met de antwoorden die op papier zijn gegeven.
Dan kun je wel de straat op gaan.

Of ga naar een andere middelbare school in de buurt?

Als je toevallig binnenkort een verjaardag hebt of bijvoorbeeld met kerst samen bent met familie zou je hem daar kunnen uitdelen?

Wat je ook kan doen, is gericht naar een doelgroep zoeken. Ik weet niet wat je onderwerp is, maar stel, het is alcoholgebruik onder jongeren en je wil de mening van ouderen weten, waar vind je die?

• Op Facebook, inderdaad. Maar zet het niet alleen op je eigen pagina, vraag vrienden het te delen en plaats het in groepen/vraag of het in groepen geplaatst kan worden (mits die groepen relevant zijn uiteraard)
  • Verder via internet: zoek naar fora voor ouderen (bijv. een forum voor (jonge) moeders). Let er wel op dat het plaatsen van een enquête niet op ieder forum is toegestaan.
    Ook zou je kunnen zoeken naar wat organisaties die gerelateerd zijn aan je onderwerp (alcohol (onder jongeren)) en daarmee contact opnemen met de vraag of ze je enquête zouden kunnen verspreiden onder het personeel.
  • Op straat. Zorg dan wel voor een korte enquête waarop ze simpele antwoorden kunnen geven.
  • Via je ouders: vraag of ze de enquête kunnen doorsturen naar collega’s en vrienden

Oh ik lees nu je onderwerp haha. Nou, ga dan eens langs bij een andere school met het verzoek of je daar de enquête af mag nemen.

Ik wil hem wel doen. Als je nog mensen nodig hebt note me maar! :slightly_smiling_face:

Langs andere scholen gaan is best moeilijk. Ik moet namelijk toestemming krijgen van de schoolbesturen om een enquete af te nemen bij leerlingen van hun school en dit kost veel tijd en moeite (ik heb niet zo lang de tijd meer, voordat ik de resultaten moet verwerken). Het is inderdaad wel handig om het uit te printen. Misschien krijg ik dan meer resultaten.

Ik had de enquete al op verschillende fora gezet, maar tot nog toe heb ik niet veel reacties ontvangen. Kennen jullie nog fora waar ik de enquete op kan en mag zetten?

@Appelgroen & @Traveler: Ik heb jullie een link naar de enquete gestuurd. In ieder geval heel erg bedankt dat jullie het willen invullen!

Note mij m ook maar!

Tip voor de volgende generaties: begin op tijd met enquêtes/interviews.

Ik zou nu gewoon als ik jou was aankomend weekend bij een winkelcentrum gaan staan met een doos kerstkransjes, en dan mensen het laten invullen en als bedankje een kransje meegeven. (oid). Als je gratis dingen weggeeft zijn ze sneller geneigd te stoppen voor je :’)

Hii
Je kan m naar mij noten als je wilt!:slight_smile:

Flyers laten maken met daarop de site en de QR code ervan en uitdelen op school/dorp/stad/supermarkt ?

Note mij ook maar hoor :slightly_smiling_face: