profielwerkstuk c&m

hee girls,

Ik heb een vraagje, ik hou mijn profielwerkstuk over mode en ontwerpen en koppel dit aan het vak tekenen. Alleen ik weet niet hoe ik het precies moet onderzoeken weet er misschien iemand een goede onderzoeksvraag?

Het is de bedoeling dat jij dat bedenkt, en wij niet voor jou :wink:
Kijk eens rond op internet naar verschillende onderwerpen van profielwerkstukken, dat helpt je heus een eind op weg.

dat heb ik gedaan! maar dan kom ik meer uit op de financiele kant van het ontwerpen maar aangezien ik dat niet in mijn profiel heb kan dat niet. En ik wil het ook aan mijn vak kunnen koppelen!

Hmm, ja dan wordt het inderdaad lastig.
Ehm… staan er ook bij kunst-achtige sites geen ideeën? Want dit is wel best lastig nog…
Een eigen kledinglijn ontwerpen ofzo, dat is het enige dat ik kan bedenken.

eh… mode is nogal… breed! Dat kan toch nooit je onderwerp zijn voor pws? Bij ons moest het superspecifiek… maargoed bij ons waren ze ook nogal streng dus misschien heb je mazzel. toch zou ik je aanraden niet alleen mode te doen want dat is net zoals het onderwerp: Dieren. waarover ga je het hebben in hemelsnaam?

Zoek een mooie hoofdvraag en maak er deelvragen bij, die het zoeken vergemakkelijken.
Voorbeelden van onderwerpen(en hoofdvragen):
Wat is/was de mode in… Rusland(bedenk zelf een land)
vast genoeg klederdracht, denk maar aan de nederlandse klederdracht- zoveel over te vinden! Dan kan je ook informatie geven over de omstandigheden van bepaalde periodes waardoor juist die kledij werd gedragen etc.
Hoe is mode in sprookjes
Filmmode
Of houdt het over een bepaald modehuis?

Succes!

nouja ik heb al best veel gezocht op internet en in boeken gekeken en weet het nog steeds niet. Ik zat zelf te denken aan dat ik bijvoorbeeld zoiets als: hoe word ik een modeontwerper als hoofdvraag neem, maar dat vind ik zo afgezaagd klinken en vind het net klinken als een spreekbeurtitel…

Misschien kun je mode van toen vergelijken met mode van nu. Welke factoren een rol speelden bij deze verandering.