profielwerkstuk biologie!!

Help!

Ik moet deze week een onderwerp hebben voor mijn profielwerkstuk over het vak biologie?!
Er moet een proefje bij zitten…
iemand ideeen?
xx

Poepoe, heb je al enigszins een idee van een richting waar je heen wil? Over de mens, of dieren, planten, dna etc?
Ik heb geen bio meer, ik weet alleen dat ik een keer een pissenbeddenpracticum en patatpracticum gedaan heb :stuck_out_tongue:

over chromosonen? en dan kun je een proefje doen met 2 verschillende dominante en recessiefe chromosonen doen.

over het geheugen! en dan iets met het korte termijn of lange termijn geheugen of iets dergelijks? en dan proeven doen met mensen

upup!
Ik doe mijn profielwerkstuk ook over biologie en ik wil graan een onderzoek doen wat te maken heeft met psychologie.
Bv: De sekseverschillen tussen mannen en vrouwen in doen en laten.
Maar dat is natuurlijk wel leuk maar dan moet je wel een goed onderzoeksvraag weten te bedenken. (iemand? )
Oja om het over chocolade te doen is ook een leuke, wat voor een effect dat heeft op je lichaam en of je er nou echt blij van wordt.
Maar dat heeft iemand uit mijn klas al.

bij ons op school hebben er wat een onderzoek gedaan naar waar mensen bij een bepaald woord aandenken, vond ik opzich best goed bedacht

da’s opzich wel vet :grinning:
Maar is dat ook biologie?

volgens mij wel, want onze klas moest het tijdens bio invullen en ze zeiden dat ze die test voor bio moesten maken en het was het profielwerkstuk

chromosomen

upje

Ik heb het over Dementie gedaan. Heb een proefje gedaan met memmory kaartjes met bejaarden. 5 dementerende mensen en 5 niet-dementerende mensen. ^^