profielwerkstuk biologie

Heey,
Ik wist niet zo goed waar ik dit tussen moest zetten. Maar omdat het voor school is zet ik het hier maar tussen.
Ik moet dit jaar mijn profielwerkstuk gaan maken, en heb al een onderwerp gekozen enzo.
Ik ga het (samen met een vriendin) over vegetarisch voedsel en gewoon vlees doen. We willen dan onderzoeken of Tofu gezonder is dan rundvlees. Onze leraar had gezegd dat dit vlees en de vleesvervanger met elkaar vergeleken worden. Nou weten we alleen niet of dit echt zo is. Ik heb via google al gezocht, maar kon niet echt iets vinden. Weet een van jullie misschien hier iets over? Graag de bronvermelding erbij zetten dan (:
Alvast erg bedankt!
x

Uh, wat had je anders willen vergelijken dan?

Ja, om te kijken of vlees gezonder is dan vleesvervangers

Nou daar kun je volgens mij echt geen profielwerkstuk mee vullen hoor… :’) Je kunt toch supersimpel de voedingswaarde van vlees en tofu opzoeken en dan kijken waar meer inzit (eiwit, koolhydraat) of juist minder (energie, vet)?

Ja dat is ook weer zo. Wij willen dat dan wel allemaal zelf onderzoeken door middel van proeven doen. Misschien ideeen om hey aan te passen?

Misschien kun je er van maken of de verschillende diëten invloed hebben op je prestaties of iets dergelijks? (En dan sporttest en een rekentestje maken ofzo voor de proefpersonen)

Hiervoor kan je terecht in het algemene profielwerkstuk-topic: http://forum.girlscene.nl/forum/school/profielwerkstuk-algemeen-89501.0.html