Profielvak wisselen

Ik zit in Havo 4Ik heb nu het profiel EM maar zit erg te twijfelen over een paar vakken.
Er is een kans dat ik blijf zitten dus ik vroeg me af, zou ik Duits in de plaats van Aardrijkskunde nemen?. Ik snap ook eigenlijk niet waarom ik voor 4 talen heb gekozen.
Maar nu is de vraag; Hoe is aardrijkskunde in de bovenbouw?

groetjes liedje 1234

Ak in de bovenbouw is best makkelijk, daarom word het best vaak gekozen gewoon goed leren en je haalt goede cijfers. geen gedoe, leestoetsen, mondelingen, brieven enz enz. Duits heb ik ook, het is wel lastig soms het niveau is best wel hoger dan in havo 3, maar als talen je liggen zou je het best aankunnen!

Ik haat aardrijkskunde ook al heb ik dat al 6 jaar niet meer ofzo XD

Ik ben namelijk niet zo goed in inzichtvragen, zijn die er veel bij ak?

Soms wel, maar die zijn dan best makkelijk. Maarja ik zit niet op jouw school he, misschien toetsen ze wel anders. Vraag anders even of je de boeken mag inzien ofzo

Ik zit nu in 5 gymniasum en ik heb Aardrijkskunde én Duits dus ik zou je advies kunnen geven maar het blijft persoonlijk natuurlijk.
Aardrijkskunde vind ik niet echt heel moeilijk, je moet veel stof (een heel boekje) in één keer leren voor toetsen maar het is allemaal best logisch en goed te begrijpen als het vak je een beetje ligt.
Duits is in de bovenbouw in ieder geval veel meer gezeik door vaardigheidstoetsen (brieven schrijven, mondelingen, leestoetsen, luistertoetsen ect) en daarbij moet je ook nog eens boeken voor Duits lezen. Dus ik zou persoonlijk wel Aardrijkskunde boven Duits verkiezen, omdat je voor Duits eigenlijk veel meer moet doen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en als je duidelijkere antwoorden wilt of specifiek iets wilt weten mag je altijd vragen (:

ja je kan nog switchen (althans dat deed ik ook na 1 trimester, het is nu wel iets later maar het kan nog wel met wat inhaalwerk), je moet even langs je decaan gaan die kan er meer over vertellen.

Erg bedankt voor jullie reacties, ik sta nu namelijk een 5,2 voor Duits en begin het ook steeds minder leuk te vinden en dan hoor ik mensen achter mij: ‘’ Ja, ik heb ook een 8,2 gehaald voor ak’’. Dit werkt nogal demotiverend voor mijn Duits omdat ik dus misschien ook ak wil kiezen.
Wat staan jullie eigenlijk voor ak?

xx

Oja, wat voor soort onderwerpen krijg je met ak in de bovenbouw?

:angel:

Ik denk dat dat op elke school wel een beetje verschillend is. Ik zit nu in 3 havo en ik ga C&M doen, dus krijg volgend jaar verplicht ak. M’n leraar had wel een beetje verteld waar het over ging, maar ik weet niet precies wat ik voor onderwerpen krijg. Ik vind ak eigenlijk een best stom vak. Ik sta er nu een 5,5 voor ^.^