Profielkeuze

Hee allemaal,

morgen moet ik mijn profielkeuze invullen op school, maar ik zit nu opeens te twijfelen of ik filosofie als vrij vak wil. Het kan wel allebei, maar dan moet ik een dubbelcluster volgen, en dat heeft de decaan me sterk afgeraden omdat ik volgens haar een echte "control freak’’ ben.

Filosofie lijkt me heel interessant, ik hou van lezen en ik ben goed in discussies voeren en nadenken over dingen. Aan de andere kant heb ik een voorliefde voor muziek, maar ik durf niet te zingen, en dat móét. Ook veel muziekgeschiedenis en instrumenten bespelen. (Wat me kicken lijkt.)

Ik heb echt géén idee wat ik moet kiezen, heeft iemand hier ervaring mee?

er zijn al zóveel topics over profielkeuze, maarja.
je komt hier ook wel erg laat mee, maargoed, daar heb je nu niet echt wat aan.

tsja, het is toch echt je eigen keuze. doe gewoon wat je het beste lijkt, wat je het meeste aanspreekt. het is ook weer niet zó’n big deal, voor opleiding etc. maakt het (meestal dan denk ik) niet uit of je muziek of filosofie hebt.
en vaak kun je, als het toch niet bevalt, nog wel wisselen van vak.

Ben je ook laat mee.

Maar goed, ik wil je aanraden om alleen muziek te kiezen als je al wel een beetje met instrumenten om kan gaan en tenminste een beetje muzikaal bent. En filosofie schijnt een lastig vak te zijn, dus als je daarover twijfelt zou ik eerder muziek doen.
Ik weet trouwens niet of jullie een koor hebben op school, dan leer je om het te durven en te doen. En ook natuurlijk om beter te leren zingen, maar als je het niet durft lijkt het me op zich geen probleem.

Haha sorry voor het laat zijn maar ik was heel lang overtuigd dat ik filosofie ging kiezen maar de twijfel sloeg weer toe vandaag.

Ik ben wel muzikaal alleen weet ik niet hoe hoog het niveau bij ons op school ligt. Er zijn niet echt momenten waarop je kunt gaan kijken wat de leerlingen doen. Ik ga het nog even overleggen met mijn ouders en dan morgen kiezen. Dankjulliewel! x

volgens mij kun je je keuze later nog veranderen, zelfs als het schooljaar al bezig is. heb ik zelf ook gedaan. heb na ongeveer een maand duits voor aardrijkskunde geruild en geen moment spijt van gehad. succes ermee.