ProfielKeuze

Hai,
Ik zit nu in de 3e en moet binnekort een profielkeuze maken ik wil graag modestyliste worden maar ik weet niet welk profiel je dan moet kiezen. Dit zijn namelijk de mogelijkheden:

*Cultuur en Maatschappij
*Economie en Maatschappij
*Natuur en Techniek
*Natuur en Gezondheid

Alvast dankje (:

Dat kan je toch ook op school vragen? -.-

Ik denk dat je dat met elk profiel kunt doen, google anders even?

En je hoeft dat toch pas aan het eind te beslissen? Bij ons was het pas definitief in april ofzo.

Ik denk dat als je Modestyliste wilt worden dat je dan C&M moet pakken (met wiskunde). Opzicht zijn ze alle 4 goed ervoor gok ik, maar je kunt het beter aan je school vragen…

ik moet nu een profielkeuze test doen op Qompas.nl en daar staat over welke profielen ik meer info wil hebben.

Doe dat dan, ik heb ook Qompas gehad en ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan ons.

Volgens mij is er geen specifiek profiel dat bij de opleiding voor modestylist past, motivatie is belangrijker. :slightly_smiling_face:

^ Dat, maar ik zou wel handvaardigheid nemen.

Volgens mij kan je het beste een maatschappij profiel doen, maar ik denk ook niet dat er een specifiek profiel voor nodig is. Handvaardigheid is inderdaad wel handig, want ze hebben daar soms ook een apart vak bij genaamd fashion. (tenminste, op mijn school is dat wel zo XD)

Als je graag modestyliste wil worden heb je geen N-profiel nodig. E&M of C&M volstaat prima.

ik zou Cultuur en Maatschappij doen.

ik zou gewoon een profiel kiezen met vakken die je goed kan/leuk vind. Voor modestylist maakt het toch niet zoveel uit lijkt mij.

Het maakt niks uit wat je dan voor profiel hebt gedaan… C&M is op zich het meest logisch, maar als je iets anders leuker vindt zou ik dat gewoon doen (:
Of als je het nog niet zeker weet, kan je op zich beter een ander profiel kiezen omdat je daar waarschijnlijk meer mogelijkheden mee open houdt.

Hoort je school je niet te overladen met informatie? Hoort je decaan niet met je in overleg te gaan? Of is het bij mij op school gewoon goed geregeld?

Anyway, wat Kukel zegt.
Al hou je met een N-profiel wel alle opties open, mocht je later toch liever iets anders studeren.