profielkeuze..

Heej allemaal!
Ik zit nu in VWO 3 en ik heb mijn profielkeuze gemaakt (Economie en Maatschappij), het lijkt mij wel leuk om accountant te worden, maar mijn zussen vinden dat helemaal niets voor mij dus weet ik nu niet meer zo zeker of ik dit wel wil doen… Maar ik wil iig nog steeds wel iets met boekhouding doen, dus zijn er nog andere beroepen die hier iets mee te maken hebben? En heeft iemand misschien deze opleiding gedaan en wat voor opleiding is dit? En zien jullie vrouwen snel als accountant of is het meer een mannenberoep?
Alvast bedankt voor de reacties!

Het draait er toch om wat jíj wilt. Ga gewoon eens kijken bij een open dag.

administratie? of dat hetzelfde als accountant?
ik ben verder niet zo van de economie enzo xD

ik heb wel de sector economie gedaan maar dan de creatieve kant

Je zit pas in de 3e. Je hebt nog lang genoeg om na te denken wat je wilt. Ik heb een meisje in mijn klas (5havo dus net examens gehad) en die weet nu nog steeds niet eens wat ze wilt. En ik vind niet iets persé een mannen of vrouwen beroep. Dat ligt aan je persoonlijkheid

Je hoeft het nu toch niet te weten? ik zit ook in 3vwo en we denken er al wel over na maar voorlopig hoeven we dat nog niet te weten hoor ;p

nee ik weet dat je nog niet hoeft te weten wat je precies wilt worden , maar ik vind het wel fijn. Maar jullie hebben gelijk ik heb nog genoeg tijd om na te denken, heel erg bedankt :slightly_smiling_face:

dat hoef je nu nog niet te beslissen, maar je kunt er wel al over nadenken.
doe wat je zelf leuk vind, boeiend wat anderen ervan vinden

Weetje. Tegen mij blijven ze ook maar zeggen dat ik iets met kinderen moet gaan doen, omdat ik daar zo goed mee ben. Al het andere waar ik over begin vinden ze ook niets voor mij. Maar ondanks dat, moet je gewoon blijven doen wat jíj wil. En je zit nu nog helemaal niet vast. Vanaf de derde ben ik wel 3x van keuze veranderd. Het enige waar je aan vast zit is je profiel, dus ik zou alleen daarbij zorgen dat je dingen doet die je leuk vindt en niet alleen nu, maar ook als de stof veel dieper gaat.

Ik kies ook E&M (zit ook in 3VWO).
Maar je moet doen wat je zelf wilt, je kent jezelf beter dan je zussen.

Je hoeft nu nog niet precies te weten welk beroep je later wil doen, zolang je maar een beetje weet welke kant is. Als dat sowieso economie is, heb je het goede profiel. Dan maakt het niet uit of je nou wel of niet accountant wordt of niet.

Je moet vooral doen wat je zelf wilt, je zussen hoeven later dat werk niet te doen, dat moet je toch echt zelf. En qua profielkeuze kun je nog heel veel kanten op. Over je beroep zou ik me nog niet zoveel zorgen maken.

Ik kies ook E&M (ik zit in 3HAVO). En ik heb ook nog geen idee wat ik wil gaan studeren. Wel ongeveer, maar de perfecte studie heb ik nog niet gevonden. Dat komt allemaal wel. Volgend jaar moet je naar open dagen enzo, dan kom je er vanzelf wel achter!