Profielkeuze

ik ga volgend jaar naar 4V dus dat betekent; profielen kiezen :nerd:
nu heb ik echt geen idee wat ik nou eigk wil worden dus ik wil denk wel een ruim profiel xd
ik ga waarschijnlijk voor N&G en N&T samen, maar ik doe gym. dus ik kan er geen taal als duits en frans bij kiezen (wel als keuzevak) omdat ik latijn of grieks moet kiezen en ik wil ook kunst en dat kan dan alleen als keuzevak …
nu heb ik daar n paar vragen over xd ;

1. Zou ik grieks of latijn kiezen? (sta voor LA 6.7 en GR 8.2 …)
  2. Zou ik voor kunst of Frans gaan?
  3. Of is Duits handiger (ik wil denk iets met geneeskunde doen)
  4. Ik zat eraan te denken om dan misschien naar atheneum te gaan, want vind grieks&latijn echt helemaal niet leuk en ik moet er altijd niet normaal veel voor leren [vertaal proefwerken etc.]. Want als ik naar A ga dan kan ik Frans en kunst kiezen, of zou ik voor N&G met als keuzevakken kunst en frans gaan? Kan waarschijnlijk niet mja …

haha heel verhaal maar weet t echt niet en k moet me voorlopig keuzedossier in leveren :expressionless:
xd

ehm even denken, wat vind je leuker, grieks of latijn? Waarom wil je frans of een kunstvak kiezen? Je kan ook gewoon in het vaste deel latijn/grieks kiezen, en dan als keuzevakken frans en kunst, want je mag 2 keuzevakken kiezen.

bij ons dan…
in principe is het wel zo dat je voor geen enkele studie verplicht grieks/latijn moet hebben, en ik weet niet hoe stom je het vindt en hoe hard je er voor leert?

Als je nu al zoveel moet leren voor Grieks en/of Latijn betekent dat dat je er in de bovenbouw nog veeeeeeeeel harder moet leren voor een voldoende. Ik vond het in ieder geval echt veel moeilijker en meer leerstof worden.
Verder, als je niet weet wat je wil gaan doen, en je kan alle profielen / je vindt ze allemaal leuk (niet iets gaan doen wat je niet leuk vindt!), zou ik toch voor een beta-profiel gaan, omdat je daar gewoon meer mogelijkheden mee openhoudt.
Ik weet niet precies hoe het nu zit (heb de oude 2e fase gedaan), maar als je N&T met Biologie (dus N&T en N&G) en met Economie kiest kan je élke studie gaan doen. En als N&T te hoog gegrepen is, met N&G en Economie kan je alles behalve de echt technische studies…

nja ik vind economie echt NIET leuk en dat wil ik ook echt niet kiezen, maar wij mogen maar 1 keuzevak erbij en heel misschien kan er een tweede bij
maar ik vind Frans gewoon een leuke taal, niet dat ik het nodig heb of zo , en kunst lijkt me wel leuk, iig het tekengedeeltje ;p

Kunstvakken zijn bij ons niet alleen maar praktijk, je hebt kunstalgemeen en ook nog de theorie van het vak wat je hebt.
Dus als je alleen het tekenen leuk vind, zou ik het niet gaan doen.

Dan zou ik het inderdaad niet kiezen, dan ga je waarschijnlijk toch geen economische studie doen hierna :stuck_out_tongue:
En als je Frans en kunst leuk vindt, gewoon kiezen toch! Weet weer niet hoe dat werkt, maar bij ons kon je het ook altijd nog laten vallen als je het echt extra gekozen had.