Profielkeuze

Ik moet dit jaar mijn profiel (vakkenpakket) kiezen en dan moet je natuurlijk al wel een beetje welke richting je in wil, my problem

Ik heb geen idee wat ik wil!

Ik wil iets met dieren gaan doen, kunst en tekenen vind ik geweldig, maar iets in de muziekwereld is ook super leuk.
Organiseren kan ik ook goed en vind ik ook echt super leuk om te doen…

Heeft iemand een idee wat ik in hemels naam kan doen?
xx

misschien een cultuur maatschappij profiel, miss dat je er biologie als keuzevak kan kiezen? maar je hebt alleen geen wiskunde bij cultuurmaatschappij profiel dus…ik had wiskunde gekozen.
mijn mening,

welk niveau doe je? :slightly_smiling_face:

Ik moet dit jaar ook mijn profiel gaan kiezen, en heb ook echt
geen idee wat ik wil gaan doen. Ik weet ook niet wat met leuk
lijkt om te doen ofzo… Dus ik moet nog maar eens goed gaan nadenken…
Succes!
x

Ik wist (weet) ook niet wat ik later wil.
Dus ik had vorig jaar gewoon alles afgestreept wat ik totaal niet wilde.

N&G met economie - Biologie - Natuurkunde - Scheikunde - Wiskunde B
Kun je ALLES worden.

neem in ieder geval wiskunde.
dat heb je toch wel nodig.

Havo, maar ik wil daarna misscien nog wel VWO doen, ik kan dat wel :wink:

Ik krijg er idd nog wel wat info over dit jaar, dankje

economie en maatschappij met kunst en bio?

Ik heb dat niet, en ook niet nodig. Je kunt super veel opleidingen zonder wiskunde. (Zelfs universiteit als je je P hebt)

Ja inderdaad, als je dat kan en leuk vind. Een vriendin van mij doet dat ook en daarmee kun je inderdaad het meest en kun je dus ook later nog beter kijken wat je wilt. Zij doet er dus ook muziek bij als extra vak.
Is alleen wel vwo, dat maakt wel verschil.

ik denk dat C&M wat voor jou is. Aangezien je dan kunstvak krijgt, en dat is met tekenen, muziek etc. Je kunt er dan wel biologie bij kiezen.
Maar als je nog niet weet wat voor vervolgopleiding je wilt, zou ik voor N&G of N&T gaan. N&T is alle berta vakken. Maar bij N&G kan je wiskunde A kiezen en als keuzevak ook kunstvak. (dat kon tenminste bij mij). Dan heb je een breder profiel met ook nog je interesse voor kunst erin verwerkt.

Wow, dankje :wink:
daar heb ik wel wat aan :wink:

bij ons op school mag je scheikunde niet samen kiezen met economie …

Ik heb C&M (kunsten)
Met economie en biologie, om het toch wat breder te maken.
:slightly_smiling_face:

Kies dan C&M met muziek, tekenen en economie ofzo

Zelf heb ik C&M met muziek, economie, Frans, aardrijkskunde (naast de verplichte vakken)

Ik heb C&M met;

• Beeldende vorming (zit ook kunstgeschiedenis bij)
  • Duits
  • Wiskunde A
  • Economie
  • BSM (dat is mijn extra examenvak, geloof ik)
  • Geschiedenis

Jij zou dus ipv BSM dan Biologie kunnen nemen als extra examenvak, dan kom je ook nog een heel eind :slightly_smiling_face:
good luck!

Je wordt zowiezo goed ingeligt over de verschillende profielen enzo, en anders kan je altijd vragen aan je mentor of decaan.
Jij wilt na de havo ook nog vwo doen, dan moet je zowiezo een 2e vreemde taal hebben, tenminste zo is dat bij ons.
Ook heb je nog geen idee wat je wilt gaan doen, dus kan je het beste wel wiskunde kiezen.
En omdat je veel van tekenen houd, kan je dat kiezen. Alleen heb je dan wel het vak kunst geschiedenis erbij, en dat is echt een vreselijk vak ;’)
Zelf doe ik Economie & maatschappij, met Frans, Wiskunde A en Drama.