Profielkeuze

hey
ik heb profielkeuze stress :dry:
ben aan het twijfelen tussen Em met geschiedenis, wiskunde A economie en biologie als keuzevak of Ng met wiskunde A, Scheikunde, biologie met Frans of Duits als keuzevak. Ik zit heel erg te twijfelen tussen economie en scheikunde want ik ben niet echt een rekenwonder :flushed: en heb geen idee wat ik later wil doen. Wat raden jullie aan ik heb namelijk geen idee.
Is economie heel moeilijk en hoe zit dat met scheikunde.

Ik zit in de 3de klas van havo

Ik zou voor NG gaan. Hierdoor heb je een breder keuzegebied voor wanneer je een studiekeuze moet maken en kan je meer kanten op.
Ik heb zelf EM gedaan en heb hier achteraf spijt van gehad. In de derde klas haalde ik redelijk hoge cijfers voor economie en in de bovenbouw heb ik maar zelden een voldoende gehaald voor dit vak. Hoe het met scheikunde zit, weet ik niet. Het zal ongetwijfeld moeilijker worden, maar als je het niveau nu prima aankunt, zou ik er alsnog voor kiezen als ik jou was!

Bekijk deze website eens. Vul bij de tool “HAVO”, “HBO” en “voltijd” in. Dan kies je een richting die je wat lijkt. Je kunt dan zien welke studies je met welk profiel kunt doen. 't Kan je misschien op ideeën brengen!