Ik heb nu NG met scheikunde, wiskunde A en nlt, nlt is natuur leven en technologie en wordt nog niet op iedere school gezeten maar het is een mix van aardrijkskunde, biologie, scheikunde en natuurkunde. Je wordt hiermee niet toegelaten op studies waarvoor je natuurkunde nodig hebt maar het was voor mij vooral een tussenweg.
Ik vond het zelf ook heel moeilijk en heb hier ook nog over gepraat met mijn mentor, je kan aan je natuurkunde, scheikunde en biologie docenten vragen of je nog een vaardighedentoets kan maken om te kijken of je het wel of niet kan. Ik heb dat ook gedaan voor natuurkunde en heb het uiteindelijk niet gekozen.
Ik heb natuurkunde niet erbij gekozen omdat dat teveel moeilijke vakken waren in één keer, nu kom ik wel allemaal interessante studies tegen waarvoor je natuurkunde en wiskunde B had moeten doen. Spijt heb ik niet maar ik vind het wel jammer. Als jij ook denkt dat al die vakken teveel worden in één keer kan je met je ouders erover praten. Ik ga nu denk ik na de middelbare school gewoon een tussenjaar doen en dan wiskunde B en natuurkunde doen, daarnaast ga ik werken.
Scheikunde is lastig, het hangt natuurlijk altijd af van je docent, maar heel goed opletten is zeker nodig! En biologie is heel erg veel en gaat best wel diep, je moet opzich wel veel leren en dingen kunnen toepassen maar het is wel heel leuk!