Profielkeuze

Hoii!

Oke, ik heb een heel erg groot probleem. Over 19 dagen moet ik mijn definitieve keuze inleveren. Ik dacht de afgelopen maanden dat Economie&Maatschappij wel bij me zou gaan passen met Wiskunde A.
Ik ben erg slecht in wiskunde en heb dit jaar maar 4 voldoende’s ervoor gehaald.
Ik ben nu van plan op cultuur & maatschappij te gaan doen.
Wie doet nu (of heeft gedaan) E&M of C&M en zou zijn mening daarover willen delen met mij? :slightly_smiling_face:

xoxo

(Havo)

Ik moet dit jaar ook de keuze inleveren
ik kies wel voor E&M
maar als ik jou zo hoor ga je dan C&M doen en dan geen wiskunde?
wat ik heb gehoord is dat dit het laatste jaar is dat je nog geen wiskunde kan doen volgend jaar is het verplicht
als je nu dus geen wiskunde doet en je blijft zitten dan heb je dus wel een probleem…
maar ik weet niet wat je precies wilt doen en ik zit nu in 3 havo dus ik kan ook geen mening oid geven

Ik heb eerst E&M gedaan in vwo 4. Met wiskunde A, economie en M&O. Toen bleef ik zitten en heb ik dingen drastisch veranderd :'D

Ik doe nu C&M met wiskunde c, aardrijkskunde, muziek en nog wel M&O. Ik ben ook totaal geen wiskundewonder en wiskunde c is echt een aanrader als je later een studie wilt doen waarbij je toch geen wis a/b nodig hebt. Alles gaat in een veel rustiger tempo (1 hoofdstuk per periode bijvoorbeeld in plaats van 2). Ook ga je iets minder diep op de stof in maar verder is het hetzelfde als wiskunde A.

Economie was echt een ramp voor mij. Ik snapte de formules niet etc. zat ook in een rotklas. Ben ook op dat vak blijven zitten dus heb het er meteen uitgegooit. Zit nu in mn eindexamenjaar. Ben blij met mijn profiel nu, ook al is M&O wel bikkelen.
Als je echt vragen hebt mag je me noten :slightly_smiling_face:

havo :slightly_smiling_face:

Voor havo bestaat er geen wiskunde C. (verder weet ik niet wat voor jou een goede keus is dus zie dit maar als een upje).

ja maar dat kan je niet kiezen de mensen die nu in 3 havo moeten voor het examen een wiskunde c toets maken als je daar een onvoldoende voor haalt ben je sowieso gezakt. het is eigenlijk meer een reken toets volgens docenten moet je je daar geen zorgen over maken.

Ik had E&M met Wiskunde A, Biologie en MaW. Ik was ook slecht in wiskunde, stond vanaf de vierde tot aan de zesde steeds een onvoldoende op m’n rapport :") Maar ik stond uiteindelijk wel een voldoende voor wiskunde op m’n lijst. Dus het is wel te doen en je hebt straks veel meer keus als je een studie gaat kiezen. Ik weet niet hoe het nu zit, maar op havo is wiskunde toch niet verplicht?