Profielkeuze

Heeyy,

Profielkeuze
Wat heb jij gekozen of ga je kiezen ?
Hebben jullie tipss??

Groetjes,
CeCe

Ik kies waarschijnlijk N&G, ik twijfel nog of ik op gymnasium wil blijven dus het wordt of met Latijn of met Duits, met NLT, Wiskunde A en Kunst beeldend. En dan natuurlijk alle verplichte vakken.

Ik weet nu zeker wat ik in 5 vwo wil doen, namelijk N&G met wiskunde A en natuurkunde. Duits als 3e taal en als keuzevakken Aardrijkskunde en Spaans!

Ik kies voor NG aangezien ik later dierenartsassistente wil worden :slightly_smiling_face:

Ik had EM & CM.

De vakken:

Nederlands
Engels
Wiskunde
Geschiedenis
Handvaardigheid
Economie
Frans

Geschiedenis, handvaardigheid en Frans liepen in elkaar over en hadden
steeds hetzelfde onderwerp, dat was wel fijn.

Ook had ik in de 3e klas KCV er bij, wat er ook op aan sloot. Dat is
Klassieke Culturele Vorming en gaat over kunst, geschiedenis en architectuur.
Ook mythes e.d. van de Grieken & Romeinen.

Ik koos EM met handvaardigheid en frans,
waardoor ik dus automatisch ook CM er bij had.
Ik heb nu dus 2 diploma’s.

xxx

Ik moet over aan een paar maanden ook al mijn profielkeuze bekendmaken, en mijn plan voor nu is:

N&T + biologie (N&T en N&G dus)
Duits (eventueel ook Frans, kan ik na de 4e pas beslissen)
Economie
Grieks

Hier ga ik van uit, maar ben wel bang dat ik veel moeite ga hebben met scheikunde, natuurkunde, biologie en wis B… Ik kan het wel redelijk, maar talen liggen beter.

Story of my life.

Wat raden jullie aan duits of frans?
Ik stress me echt dood ik kan gewoon geen keuze maken ik moet er eentje kiezen.
Wat is makkelijker volgens jullie??

Gewoon doen wat je 't leukste vindt. Ik kan zo niet zeggen welk vak moeilijker/makkelijker is, dat is voor iedereen anders. Ik vond (toen ik nog Duits had) lezen en luisteren bij Frans véél makkelijker. En sowieso een leuker vak. Daarom heb ik voor Frans gekozen :wink:

Ik vind frans leuker dan duits, maar als het om lezen of luisteren gaat daan versta ik geen @%$! . Dus…

Ik had EM met wiskunde A. uiteindelijk had ik liever CM gedaan met wiskunde B maarja.

geen idee waarom ik ooit economie heb gekozen want ik vond het al vanaf het begin verschrikkelijk :’)

en ik had Frans in mijn pakket omdat ik er goed in was en de taal mooi vind, en Duits vind ik een kut taal.

Ik doe E&M met wiskunde B en D. Verder heb ik nog Grieks en Latijn, en ik heb er spijt van dat ik geen Frans of Duits heb gekozen.

Ik heb E&M met geschiedenis, M&O, economie, wiskunde A en spaans. Heb tot nu toe alleen spijt van M&O…

Ik doe E&M / C&M met de volgende vakken:

Geschiedenis
Wiskunde A
Frans
Economie
Handvaardigheid
Aardrijkskunde
Maatschappijwetenschappen

Eigenlijk bevalt alles wel, behalve economie. Het is gewoon niet mijn vak en ik weet vrijwel zeker dat ik er in de toekomst niks mee wil en het ook niet nodig zal hebben. Ik denk dus dat ik het ga laten vallen, maar daar moet ik nog even goed over nadenken. (Ik kan het laten vallen omdat ik het als keuzevak heb gekozen, en niet in mijn profiel)

Ik heb het pakket gekozen met een boel vakken die ik interessant vind en/of goed kan :slightly_smiling_face:

Ik ga E&M kiezen omdat ik er later het meeste aan heb. Ik twijfel nog wel tussen maatschappijwetenschappen en M&O, wat raden jullie aan?

Ik kies C&M, ja ik weet dat velen dit een pretpakket vinden,
Eerst was ik van plan om E&M te gaan doen maar ik wil héél graag drama erbij doen, ik hou super erg van toneel, doe elk jaar mee met schooltoneel en ik kan op mijn school alleen drama kiezen met C&M erbij.

Ik krijg dus behalve de standaard vakken die elk profiel heeft wiskunde A, aardrijkskunde duits en drama erbij.

NT + Bio, Natuur Leven Techniek, Spaans, WisB, en informatica maatpakket.
Laat nog aardig de keuzes open. M&O, Eco en AK vind ik kut, dus die heb ik zo snel mogelijk van mijn lijstje afgestreept :beer:

Ik heb NT gekozen: Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Wiskunde B, NLT, Duits en de standaard vakken.

Ik weet niet wat ik later wil doen, dus ik heb maar voor dit pakket gekozen, het intreseert me alleen allemaal geen bal.

NG aangevuld tot NT.
Dus met wiskunde B en natuurkunde.
Talen: Spaans en Frans
Extra vak: Kunst en Beeldende vorming