profielkeuze recherche

ik zit nu in 3 havo en moet een keuze maken voor welk profiel ik in de 4e wil. ik wil later rechercheur worden, ja ik weet het, nogal raar als meisje zeggen vele. ik vind mode ook heel leuk en bras al mn geld op aan shoppen maar ik zie me later niet in de horeca werken fzo :p, k weet gwn niet welk profiel keuze ik nodig heb om rechercheur te worden en kan het ook echt nergends vinden, kan iemand me helpen please? want ik moet mijn definitieve proviel keuze over 2 dage inleveren. ik kan kiezen tussen n&g (natuur en gezondheid), n&t (natuur en techniek), e&m (economie en maatschappij), c&m (cultuur en maatschappij), neeeeeedd help! :flushed:

e&m als ik het zo even google?

Je kan het beste iets nemen dat veel mogelijkheden openlaat.
Je hebt namelijk meerdere soorten recherche. En ik geloof dat je voor de technische recherche eerder NG ofzo nodig hebt (not sure though).

Maar het belangrijkste is dat je iets neemt:
-Dat je leuk vind.
-Dat veel mogelijkheden openlaat. Probeer niet al te vroeg al deuren dicht te slaan voor jezelf.

Waar ben je goed in en welke vakken vind je leuk? Daar zou ik het ook voor een groot deel van af laten hangen.
Om rechercheur te worden moet je naar de Politieacademie, maar daar is voor zover ik weet niet een speciaal profiel voor vereist (dit is trouwens gewoon te vinden via google, dus ik vraag me af hoe jij dan gezocht hebt).

je hoeft niet perse naar de politieacademie, er is een master voor waar je weer een toelating enzo voor moet doen, dus dan moet je eerst een bachelor hebben… maakt volgens mij niet heeel veel uit welke dat is. je werkt dan tijdens je master opleiding wel bij de politie volgens mij, maar dat hoef je dus niet eerst als bachelor te doen.
ik denk dat iets als E&M dan het beste aansluit