[i]Heey,
Oke, ik zit dus een beetje in een dilemma wat mijn profielkeuze betreft, ik zal eerst eventjes vertellen welk profiel ik wil doen enzo. (ik zit in 3 gymnasium)
Ik wil dus heel erg graag ng doen met als vakken : scheikunde, natuurkunde, wiskunde b, biologie, filosofie en Grieks. Dit zijn met Engels en Nederlands erbij dus 8 examenvakken, maar ik moet beginnen met minimaal 9 examenvakken (je kan er dan altijd achteraf nog een laten vallen).
Nu is dus mijn dilemma welk vak mijn 9de examenvak wordt en ik zit te twijfelen tussen NLT en kunst B.
Waarom ik NLT zou kiezen? NLT lijkt me leuk omdat je de dingen die je bij natuurkunde, scheikunde en biologie leert in praktijk brengt met onderzoekjes.
Waarom ik NLT niet zou kiezen? Ik zou het niet kiezen omdat ik voor scheikunde en natuurkunde toch wel wat moet doen om voldoendes te halen, het lukt me wel, maar ik moet er wel echt iets voor doen. Ik zou het dus niet kiezen omdat ik bang ben dat het te moeilijk wordt.
Waarom ik kunst B zou kiezen? Kunst Beeldend lijkt me heel erg leuk omdat ik erg veel van tekenen en schilderen hou en hier buiten school en de vakanties niet zo heel veel aan toe kom. Zo heb ik een rede en inspiratie om nieuwe dingen qua tekenen en schilderen te leren die ik anders niet zou doen.
Waarom ik kunst B niet zou kiezen? Ik zou het niet kiezen omdat ik heb gehoord dat de theorie lessen, de kunstgeschiedenis, gortdroge stof is en ik bang ben dat het heel erg saai gaat worden en toch veel tijd in beslag gaat nemen.
Dus doet iemand misschien deze vakken in de bovenbouw en kan mij vertellen hoe ze zijn enzo?
Alvast heel erg bedankt!
xxx[/i]