Profielkeuze maken.

Hey meiden!

Ik zit in drie VWO en moet een profielkeuze maken. Ik heb aanraders op natuurkunde, scheikunde, Grieks en Latijn. Verder geen afraders gekregen. Het probleem is alleen dat ik geen idee heb wat ik wil.
Natuurkunde en scheikunde gaan tot nu toe makkelijk, maar geschiedenis vind ik interessanter. Ook weet ik niet wat voor beroep ik uit zou willen oefenen.
We krijgen nog een gesprek met onze decaan en mentor, maar ik vroeg me af of jullie misschien ideeën hadden om de keuze misschien wat gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld open dagen bezoeken, een tip die ik van mijn wiskundeleraar kreeg.

xo

Misschien een natuurprofiel + geschiedenis?

Dat kan niet op onze school… Hebben ze sinds twee jaar afgeschaft, om tussenuren zoveel mogelijk te voorkomen.

Oh raar :p. Meestal kan je dat wel als extra vak erbij doen haha

Maar ik zou vooral kiezen wat jij het leukst vindt en niet het makkelijkst. Als jij natuurkunde enzo niet leuk vindt zou ik het niet kiezen eigenlijk. Maar ja, het is lastig om een keuze te maken.

Succes!

Dankjewel! (:

ik zou zeggen , een natuurprofiel en economie. Dan houd je alles opties open.

Als je echt nog niet weet wat je wil is een natuurprofiel altijd handig want daarmee kan je bij de meeste studies worden toegelaten. Maar als je echt tegen vakken zoals natuurkunde, scheikunde en biologie opziet zou ik dat niet doen want het wordt best wel pittig!

Je hebt volgens mij ook van die sites waar je een test kan doen… Misschien heb je daar wat aan?

Als je goed bent in natuur- en scheikunde zou ik dat zeker doen. Met name als je nog niet weet wat je wilt, want zoals hierboven al is gezegd kun je echt alles met een natuurprofiel op VWO.
Oh, en één tip waar ik zelf heel erg van heb geleerd: Kies geen vakken waar je niet goed in bent, want het wordt alleen nog maar dramatischer.
En natuurlijk is het ook belangrijk dat je gewoon doet wat je leuk vindt, maar als je echt goed bent in natuur- en scheikunde is het naar mijn mening ongelofelijk zonde om hier niets mee te doen…

Dat is wel lastig. Ik had precies hetzelfde. Ik dacht destijds ik kies NT, want daar kan je alles mee. Nouja leuk gedacht, maar ik heb toch geen geschiedenis. Ik zou nu bijvoorbeeld niet zo gauw archeologie studeren, omdat ik toch een enorme achterstand heb met geschiedenis en geen voorkennis. Het wordt wel veel moeilijker, maar met aanraders kan je het vast wel goed. Ik zou wel zorgen dat wat je kiest, dat je dat in ieder geval leuk vind.

Bedankt allemaal, hier heb ik zeker iets aan! (: