Profielkeuze havo

Hey, ik ben sinds kort overgestapt van vwo naar havo vanwege omstandigheden. Nou moet ik mijn profielkeuze maken (3 havo). Heeft iemand hier tips over hoe zij het hebben gedaan? Ik heb namelijk wel een beetje een idee, maar de keuze wordt toch ietsje anders dan op vwo. Ik hoop een antwoord te krijgen! <3

Ik keek vooral naar de vakken die ik makkelijk vond. Heb er best spijt van uiteindelijk want had veel meer kanten op gekunt anders. Maar tip is dus: kijk naar meer dan alleen wat makkelijk is!

Thanks !

Kijk naar de vakken die je leuk vindt, want je moet het hierna toch nog 2 jaar uithouden met die vakken. Het is wel handig als je redelijk (goed) bent in deze vakken. Kijk ook alvast naar vervolgopleidingen die je leuk vindt, dan weet je een beetje welk profiel hierbij past en misschien heb je hiervoor wel speciale vakken nodig die je dan nu moet kiezen.

Als je hierna nog naar vwo wil, moet je 2 keuzevakken nemen en 1 van deze 2 moet dan een vreemde taal zijn (Frans of Duits), anders moet je dan nog vakken inhalen en dat is niet zo handig natuurlijk.

Succes met kiezen! :upside_down_face:

Bedankt, hier heb ik idd al naar zitten kijken ! :cold_sweat: