Al mijn hele leven lang wil ik dierenarts worden. Ik doe nu 3VWO, maar dit gaat matig. Vooral economie lukt me niet zo goed. Binnenkort moet ik mijn profielkeuze maken, en het diploma van VWO met scheikunde, biologie, wiskunde A of B en natuurkunde geven hier toegang tot. Ik vind vooral biologie heel interessant en scheikunde vind ik ook leuk.
Nu zit ik met een best groot probleem → natuurkunde lukt gewoon niet zo goed. Het laatste proefwerk heb ik verknald en ik sta nu een 5,7.
Voor wiskunde sta ik een 6,6 (weet nog niet precies of ik A of B beter kan), biologie 8,0. Op mijn school moet je ook, wil je NG met natuurkunde gaan doen, 13 punten bij elkaar staan, en ik sta er nu dus maar 12,3. Ik wil echt heel graag diergeneeskunde gaan studeren, en wil hiervoor ook wel bijles natuurkunde etc. gaan nemen, maar ik ben ook bang dat ik het gewoon op de bovenbouw niet gaan redden.
Ik heb ook al gekeken voor studies met NG & aardrijkskunde, maar dit lijkt me allemaal niet interessant.
Mijn vraag is nu dus; lijkt het jullie verstandig om natuurkunde met moeite te doen en met bijles, of het op te geven.