hey hoi!
Ik zit met een probleem en ja, ik weet dat dit erg laat is, maar in mijn situatie denk ik dat mijn school een uitzondering zou maken.
Ik zit in 3 vwo, het jaar waarin je je profiel kiest. Mijn ouders willen graag dat ik een natuur-profiel kies, logisch natuurlijk, omdat daar de meeste keuzes opengehouden worden. Het allerliefst willen ze dat ik NGNT kies, waar wiskunde B verplicht is en waarvoor je in de 3e minstens 6.5 gemiddeld moet staan. Anders wordt het Ng, dus zonder natuurkunde (want op onze school mag je natuurkunde niet zonder wiskunde b doen, weet niet of dat op andere scholen ook zo is.)
Nu is het probleem dat ik niet goed ben ik béta-vakken en met niet goed bedoel ik:
Wiskunde: 4.9
Natuurkunde: 5.1
Scheikunde: 5.6
Niet echt een goeie start te noemen, zeker als je bedenkt dat het in de bovenbouw nog lastiger wordt. Mijn ouders denken dat mij dit zou kunnen lukken omdat mijn broer in dezelfde situatie zat met wiskunde. Hij stond er een grote onvoldoende voor en aan het eind van het jaar was het een 6.8. Wat mijn ouders vergeten/niet belangrijk vinden is dat hij voor natuurkunde en scheikunde de gehele tijd een 7 stond.
Ikzelf denk dat ik beter zou zijn in C&M. Maar helaas sluit je daar best veel mee dicht en denken mensen dat dit een pretpakket is. Ik weet dus niet echt wat ik moet doen. Een plan dat ik had was een 7 in plaats van 8 komen te staan voor aardrijkskunde zodat ik ook geen N&G kan doen, maar dan zou muziek waarschijnlijk de plaats van aardrijkskunde innemen en ik ben ook niet zo iemand die graag mijzelf wil ¨saboteren¨
even wat meer informatie dat misschien handig is om te weten:
ik heb 3/4 uur per week studie/huiswerk begeleiding
ik heb minstens 1 keer per week minstens 1 uurtje bijles
voor economie sta ik nu een mager zesje (daarom lijkt E&M mij ook minder handig, want ik zou dan misschien niet genoeg staan voor de 39 puntenregeling)
Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bedankt voor het lezen van deze post!
Doei!