profiel

heeee,

over ongeveer een maand moet ik een profiel kiezen & ik zit dus heel erg te twijfelen tussen e&m en n&g. het wordt sowieso geen c&m of n&t. heeft iemand hier ervaring mee? ik wil misschien de medische kant op, en daar moet je geneeskunde voor studeren, daar is profiel n&g verplicht. en dat durf ik dus eigenlijk niet te laten vallen. aan de andere kant moet je wel een heel goede lijst hebben wil je daar ingeloot worden, en ik denk niet dat mij dat gaat lukken.

een combinatieprofiel kan niet, omdat je bij ons op school geen geschiedenis kunt kiezen als je n&g kiest. en als ik e&m kies, dan kan ik dus al 100% zeker de geneeskunde niet meer in…

xxxxxxxx

Hmm, dat is moeilijk.
En N&G met economie dan?

Ik zou idd N&G met economie kiezen in dat geval, aangezien je zo de meeste opties wel openhoudt

Je kunt ook met zat andere studies ‘iets medisch’ doen hoor, niet alleen geneeskunde, ook zat studies waarbij je niet hoeft te loten.

jaaa, daar zat ik zelf ook al over te denken. ik den kook dat ik dat idd ga doen. ik zit nu nog te twijfelen tussen duits/frans en wiskundea/b. wat is eigenlijk het verschil tussen a/b? behalve dat veel mensen b moeilijker vinden?

A is vooral statistiek, B is meer de exacte wiskunde…

Ik heb B gedaan, maar vond statistiek moeilijker hoor, het is maar net wat je ligt…

Ja, als ik jou was zou ik dan n&g met economie kiezen, dat doen ook een paar kinderen uit me klas. Zo’n mevrouw van keuzebegeleiding zei dat je dan alle kanten nog uit kon. ik ga e&m kiezen ;d

B is ook moeilijker XD
Ikzelf doe A, dit is meer kansberekening e.d.
Bij wiB wordt schijnbaar meer algebra van je gevraagd

Ja het ligt er gewoon aan wat je ligt qua wiskunde!
Wij deden in de 3e klas een aantal hoofdstukken wiskunde, en dan zei de leraar van: Ja dit krijg je vooral bij wiskunde A. En ja, dit hoofdstuk meer bij wiskunde B…
Dus toen wist ik het wel een beetje… WisB ga je meer er op in, geloof ik…
Nouja, ik doe wisB en het gaat me wel goed af :slightly_smiling_face:

Je kan E&M doen en geneeskunde doen. Het is niet erg logisch, maar het kan wel ;p
Je kan je certificaten voor NA/BI/SK aan een universiteit halen, en dan word je ook met E&M toegelaten. En dan kijken ze naar je gemiddelde met E&M (en helemaal niet naar de N&G-vakken), dus als je daar goed in bent is dat wel handig ^^