profiel wijzigen als het schooljaar al begonnen is?

hee
ik heb in het begin van het schooljaar mijn vakkenpakket een beetje veranderd.
ik had duits gekozen vorig jaar omdat het me wel handig leek om naast engels nog een moderne taal te hebben, maar ik ben dyslectisch dus ik lees niet zo snel. niet dat ik heel slecht ben in duits, maar met teksten haal ik het meestal maar net, of net niet. dus nu heb ik pasgeleden duits laten vallen en er aardrijkskunde voor in de plaats gekozen. daar ben ik veel beter in. dat is ook wel een tekstvak, maar dat moet je thuis voorbereiden en dan kun je dus net zo lang de tijd nemen als je nodig hebt.
maar zijn er hier nog meer mensen die hun profiel een beetje veranderd hebben toen het schooljaar al begonnen was? bij mij op school zijn er toch best veel die dat doen.

Toen ik in de vierde zat had ik C&M gekozen met wiskunde, maar ik merkte ook al snel dat het gewoon veel te moeilijk was! dus ben ik zo snel mogelijk gaan regelen dat ik een ander vak mocht kiezen. Dus heb ik biologie gekozen ( ook al ben ik daar ook niet zo goed in maar wel beter dan in wiskunde). Ik ben wel al geslaagd voor mijn havo en heb ook al een jaar HBO gedaan maar ben daarmee gestopt. Nu wil ik dus een studie doen (communicatie of toegepaste psychologie) waar ik dus wel wiskunde voor nodig heb. Dus nu heb ik spijt dat ik wiskunde niet genomen heb. maar aan de andere kant had ik mijn examen niet eens gehaald denk ik als ik wiskunde had gehad…
maar wel beter dat je je profiel hebt veranderd! want duits en aardrijkskunde maakt niet zo heel veel uit… Dus nu vergroot je alleen maar je kan om te slagen. Dus je hebt wel een goede beslissing genomen denk ik!

Ja, veel mensen hebben bv. latijn laten vallen, zelfs dit jaar nog( ik zit nu in de 5e van gym.) er is zelfs iemand in mijn klas die van E&M naar N&G is gegaan. Nou als je dat gaat halen vind ik je heeeel knap! (kom op, natuurkunde en scheikunde en biologie inhalen van 1 jaar is echt lastig!)

Same here, zit ook in 5 gym en heel veel mensen hadden bij mij ook na twee weken ofzo latijn laten vallen en ook een meisje dat van n&g naar e&m is gegaan…die mag lekker alles gaan inhalen nu.

ja, na 2,5 week ben ik veranderd van NG naar EM, maar gelukkig hoefde ik alleen geschiedenis en frans in te halen haha ^^

Vorig jaar (in de vierde) is een meisje halverwege het jaar overgestapt van NG naar EM, en vorige week is een meisje overgestapt van NG naar CM dus het kan wel maar je moet wel dingen inhalen

Ik ben in de vierde na drie periodes nog overgestapt van Grieks naar Frans. Ik had toen Grieks en Latijn, nu alleen nog Latijn. De reden was dat ik de enige was die Grieks had en dat de leraar heel erg tegenwerkte (gewoon niet op komen dagen, of de hele les iets gaan kopiëren etc., dan krijg je er al snel genoeg van). Op zich heb je ook meer aan Frans dan aan Grieks, ook al krijg je door Latijn en Grieks wel een goede basis voor andere talen. Maar goed, ik heb nog steeds Latijn. (A)
Ik zit nu in de 6e en ik vraag me af waarom ik in de vierde niet overgestapt ben van wiskunde B naar wiskunde A, want ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk. Maar goed, over 7 maanden ben ik ervan af! Ik denk dat ik nog wel boven de 4 kan staan na het examen en ik heb genoeg compenserende punten, dus dat komt hopelijk wel goed. :stuck_out_tongue:

in de 4e heb ik duits veranderd in frans (na 3maanden?) , omdat duits heel slecht ging bij mij.
ik heb toen alleen die toets moeten inhalen, meer niet.

Ja ik ben aan het einde van de 4e van NG overgestapt naar CM, dat kon gewoon maar ik moest wel wat dingen inhalen.

wow, aan het einde van het jaar nog van profiel wisselen en dan alles inhalen enzo, echt knap! ik ben na ongeveer een maand gewisseld en ik hoefde maar een half hoofdstuk ofzo in te halen. en 1 toets, maar dat was een atlasproefwerk.

Indd! Ik twijfelde nog of ik Duits zou doen i.p.v Frans maar Frans gaat echt goed, dus ik houd het op frans :slightly_smiling_face: Ik denk niet dat ik mijn profiel ga veranderen, ik haat AK/GES/EM enzo echt… (Heb nu N&G)