Profiel veranderen

Wél overstappen of niet?
  • Gewoon E&M blijven doen.
  • Overstappen naar N&G.

0 stemmers

Hoi allemaal!

Ik zit heel erg te twijfelen. Voordat ik naar 4VWO ging, heb ik gekozen voor het profiel E&M. Zelf vind ik N&G veel interessanter en leuker maar ik heb vorig jaar gekeken naar wat het beste voor mij was. Ik sta nu voor 3 vakken een onvoldoende waaronder 1 onvoldoende voor geschiedenis… Ik vind E&M eigenlijk helemaal niet leuk, ik twijfel nu dus om over te stappen naar N&G maar weet het niet zeker. Als ik het doe dan moet ik weer veel gaan inhalen en weet niet helemaal zeker of N&G me wel gaat lukken. Vind het in ieder geval veel interessanter dan E&M…

Kan iemand me helpen met het maken van de keuze…?

Heel erg bedankt alvast!

Ik heb geen idee wat het inhoud, maar als jij N&G interessanter vind is het waarschijnlijk een stuk makkelijker de stof te onthouden omdat je dan iets doet wat je wel leuk vind. als je het dit jaar niet haalt kan je t toch overdoen?

Welke vakken van N&G vind je leuk? Als het er 1 of 2 zijn zou je die extra kunnen doen of omwisselen met een vak die je echt niet leuk vindt voor je besluit om helemaal je profiel om te gooien (als dat mag dan, ik ben niet heel bekend meer met de regels omdat het voor mij al lang geleden is, ik weet wel dat er “verplichte vakken” waren en een keuze gedeelte…).

Ik vind scheikunde en biologie leuker dan geschiedenis en economie. Bij E&M kan ik niet 2 vakken inwisselen voor scheikunde en bio dus moet ik dan N&G kiezen. Voor scheikunde en bio lijkt het mij sowieso handiger om natuurkunde en wiskunde B erbij te hebben. Bovendien ben ik niet zo goed in geschiedenis en vind ik economie soms ook wel lastig…
Als het goed is kan ik tot 1 december van vakken wisselen en mogelijk ook van profiel.

Als je N&G interessanter vindt, is het inderdaad misschien handiger als je dat gaat doen. Als je iets leuker vind, heb je meestal meer motivatie. En om iets drie jaar te doen wat je helemaal niet leuk vind, lijkt mij zelf ook niks. Als je nu nog kan wisselen van profiel zou ik dat dan zeker doen. Je moet misschien wel wat inhalen, maar hoe langer je wacht hoe meer je moet inhalen.

Mag ik vragen waarom je vorig jaar dan voor E&M hebt gekozen?

mag ik vragen waarom je dan in godsnaam voor E&M hebt gekozen :’)

ik zou het bespreken met je mentor
boeken inkijken
vragen of mensen hun toets zonder aw kunnen sturen ( als jullie achteraf na het nakijken je toets mogen meenemen dan) en dan kan je het zelf proberen.
Want ik vond frans altijd interessant alleen bakte ik er geen reet van.

Late reactie maar…
Ik zit nu ook in VWO4. Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal, ik had E&M als profiel met M&O en Spaans en ben nog in de laatste week van school gegaan naar N&G met Natuurkunde en Informatica. Ik ben echt blij met de keuze die ik gemaakt heb. Als ik jou was zou ik het echt doen, en je hart volgen!

Veel succes nog,