Profiel veranderen of niet?

Heey,

Ik zit dus met een klein probleempje.
Ik zit op een school waar je geen natuurkunde met wiskunde A kan doen én geen aardrijkskunde en natuurkunde tegelijkertijd.

Ik doe nu het profiel NG met wiskunde B en natuurkunde (en extra vak frans, maar dat is niet belangrijk).
Het profiel wat ik het liefst zou hebben zou NG zijn met natuurkunde, wiskunde A en aardrijkskunde, maar helaas.

Ik wil van profiel veranderen dus wiskunde A met aardrijkskunde, maar ik weet het ook niet 100% zeker, alleen is morgen de laatste dag op mijn school dat ik van profiel kan veranderen. Alleen ik wil eigenlijk ook nog natuurkunde hebben, maar zou ik ook nog van school kunnen veranderen (van 4 naar 5atheneum) en dan een halfjaar natuurkunde inhalen?

Wat raar dat dat niet kan! Weet je al wat je later wil worden? Als ik jou was zou ik dit gewoon houden en gewoon goed oefenen voor wiskunde B. Ik was altijd 1 groot drama in wiskunde, maar na heel veel oefenen heb ik uiteindelijk bijna een 7 als eindcijfer gehaald.

Als je het dan toch wil, zou ik van school veranderen. Dan zou ik als ik jou was wel dit jaar afmaken met dit profiel, dan moet je wel een jaar wiskunde A inhalen.

^ Maar dan moet ik ook nog een jaar aardrijkskunde inhalen, want het liefst heb ik ook aardrijkskunde. En dan zou ik nog een halfjaar natuurkunde moeten inhalen, maar ik weet niet of dat een groot probleem wordt.

Ik vind verschillende dingen interessant. Maar als eerste diergeneeskunde, dan sociale geografie of iets van fysiotherapie (liefst erna een universitair iets achter, maar dan moet je met een 7 gemiddeld slagen. Ik wil zelf niet iets technischer gaan studeren dan diergeneeskunde.

^Oh je wilt ook nog aardrijkskunde kiezen. Wow nu snap ik het niet meer. Je kan toch op die nieuwe school natuurkunde en wiskunde A doen? Heee diergeneeskunde! Ik ook! Als ik jou was zou ik dan wel natuurkunde houden. Als je ooit nog naar Antwerpen/Gent wilt gaan (geen loting), krijg je daar in het eerste jaar veel natuurkunde en scheikunde.

^ Op die andere school kan ik natuurkunde en wiskunde A doen, maar ook natuurkunde en aardrijkskunde samen in een pakket. Op mijn school moet ik kiezen tussen natuurkunde en aardrijkskunde.

Ik weet het echt niet wat ik nu voor een halfjaar moet gaan doen, of natuurkunde met wiskunde B en dan volgend jaar kunnen overstappen en dan wiskunde A met natuurkunde en aardrijkskunde doen en 2 vakken inhalen.

Of van profiel nu overstappen en nu aardrijskunde met wiskunde A gaan doen (en die vakken inhalen) en volgend jaar een halfjaar natuurkunde inhalen.

Als ik jou was zou ik het nu zo houden als het is, dan volgend jaar naar die andere school (wel balen zeg!) en daar natuurkunde met wiskunde A gaan doen. Met het oog op diergeneeskunde. Maar dan zou je dus op die andere school als extra vak aardrijkskunde willen gaan doen? Of laat je frans dan vallen?
Misschien kun je beter even met je mentor/decaan gaan spreken?
Succes met de keuze in ieder geval!

Mijn mentor neemt mij niet meer serieus, omdat hij zegt dat ik het wel kan en omdat ik zogenaamd school niet serieus neem.

Ik heb op mijn huidige school, het liefste aardrijkskunde op dit moment. Ik krijg geen fatsoendelijk les met natuurkunde.

Pfff, balen. Maar op zich moet je niet kijken naar dit moment, het gaat immers om je toekomst. Alhoewel ik je wel snap hoor, ik kreeg ook slecht les. Misschien met de decaan praten dan?

Wat sta je nu voor natuurkunde en wiskunde?

wiskunde: 5,9 (4,6 5,8 en 7,1)
natuurkunde: ook 5,9 (voor so’s en pw’s alleen onvoldoendes dus 4,5 5,2 enz en dan dankzij presentatie/zogenaamde oefentoets waarbij iedereen de antwoorden van iedereen bekeek een 5,9)

Het kan erger, maar het blijft een lastige keuze. Hou je alles wel goed bij? -niet om te moederen, maar ik weet van mezelf nog dat ik dat niet deed- Want als dat niet het geval is kun je er helemaal voor gaan en dan kan je makkelijk een 7 staan!
Als je er wel al alles aan doet kun je overwegen om van profiel te wisselen, de vijfde is zwaarder dan de vierde. Succes!

-Je krijgt ook niet veel reacties van anderen :frowning_face:-

Ga even langs je decaan als je mentor je neit serieus neemt! Ik heb zelf ook N&G met ak en wis-a gedaan. Ik moest ook tussen natuurkunde en aardrijkskunde kiezen, uiteindelijk voor aardrijkskunde gekozen op aanraden en ben ik ook heel blij mee geweest! AK ging me goed af en hoge cijfers gehaald, zou bij natuurkunde niet zijn gelukt… Ook heb ik natuurkunde niet nodig voor mijn studie nu.

Ik zou voor jou even alles op een rijtje zetten. Je weet ongv. al wat je wilt studeren kijk wat je daarvoor moet hebben gehad!
Oh en van school wisselen, vind je dat niet erg? Dan kom je in één keer weer bij allemaal anderen…

Moeilijke situatie en zie dit maar als een up haha.

Mhhhh lastig. Je bedoelt dat je nu overstapt naar een andere school, en daar 5 atheneum gaat doen, terwijl je nu in 4 zit? Ik denk dat je dan beter een jaartje kunt blijven zitten en daarna alsnog naar die school en daar 4 gaan doen.

Of bedoel je NU naar die school en dan alles proberen bij te benen?
Zou ik ook niet doen. Een half jaar inhalen is behoorlijk pittig, en natuurkunde is nou niet zo’n vak waarvan je denkt ‘ha, doen we effe’. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog je andere vakken die je dan bij moet houden, én moet je op die school je plekje vinden/veroveren. Als je een half jaar in moet halen, heb je amper tijd voor sociale activiteiten, lijkt me :c

^ Ik bedoel volgend jaar naar die school en dan loop ik als ik nu stop met natuurkunde, een halfjaar achter die ik dan in 5 atheneum moet inhalen.

Naja, ik heb nog echt geen idee wat ik moet doen dus ik ga morgen maar met mijn mentor ‘serieus’ proberen te praten…

wel raar zeg. ik heb ook na en ak en ik ben niet de enige.

up. Ik heb nog steeds geen idee wat ik moet doen.