Profiel Psychologie

Hooi,

Ik zit nu in 3havo en moet volgende week een profiel kiezen.
Ik weet al precies wat ik wil worden, dat is psycholoog en dan in de richting van kinderen/jongeren. Daarom wil ik hierna nog vwo doen. Alleen weet ik niet welk profiel ik hiervoor moet kiezen…

M’n mentor zegt dat C&M het beste profiel is als je psychologie wilt gaan studeren (wat ik niet zo chill vind want geschiedenis is m’n slechtste vak), terwijl een leraar van me zei dat N&G juist het beste aansluit. Maar op de site van de UvA staat dat elk profiel geschikt is.

Dus kan iemand me misschien helpen?
Thanks!

Wat zijn je andere interesses?

Bij ons op school moet je verplicht wiskunde + 1 vreemde taal hebben als je van de havo naar het vwo wilt gaan. Ik weet niet hoe dat bij jou zit? Maar anders is E&M het beste om te kiezen.

Als je goed bent in de bètavakken zou ik zeker N&G kiezen!! Bij ons op school staat C&M alleen wel veel makkelijker bekent, maar aangezien je zegt slecht te zijn in geschiedenis… Mocht je later toch nog van gedachte veranderen wat Psychologie betreft zou ik N&G kiezen, daar kun je meer mee… Succes met je keuze :slightly_smiling_face:

Dan zou ik N&G kiezen als ik jou was, want je kan inderdaad met elk profiel een studie psychologie doen. =)

Je kan het idd met elk profiel gaan doen dus ik zou doen wat jou het leukst lijkt en waar je het best in bent.

Maar ze wil ook doorstromen naar het vwo. Is het bij niemand dan zo dat je per se een vreemde taal + wiskunde MOET hebben?

Ja op het vwo moet ik die twee sowieso hebben…
Maar zit wiskunde dan niet standaard in het pakket van de havo? :confused:

mijn vriendin wil precies hetzelfde, en kiest N&G, kreeg ze van haar eigen psycholoog aangeraden

Dat zou wel vreemd zijn :s Dan kun je niks!
Maar ik heb er geen verstand van, bij ons heb je alleen gymnasium

^Nee wiskunde hoeft bij de havo niet altijd! Dus ik zou idd sowieso wiskunde & een vreemde taal erbij doen want anders kom je in de problemen op het vwo denk ik zomaar, en verder gewoon kiezen wat je het leukste vindt! (:

Ja klopt. Als ik de topicstartster was, zou ik N&G kiezen met als extra vak een vreemde taal (frans/duits). Als je dan doorstroomt naar VWO hoef je niet nog een vak (die taal) in te halen. En ik zou N&G kiezen omdat je met dat profiel bij meer studies terecht kunt dan met C&M of E&M.

Maar bij havo heb je niet verplicht wiskunde erbij zitten. Dus dan moet ze Wiskunde + een vreemde taal erbij pakken.

Ik zou even uitzoeken wat je nodig hebt om naar vwo te gaan, en daarna gewoon het profiel kiezen dat jou het meest aanspreekt.

het ligt er ook aan welke psychologie studie je pakt, sommige zijn veel meer bio en onderzoeken zeg maar. Denk wel dat je met N&G een voorsprong hebt.
Belangrijkste is dat je doet wat je wilt (:

Reageerde je op mij? Want bij N&G is wiskunde wel verplicht op havo. Dus als ze N&G zou kiezen heeft ze sowieso wiskunde. :slightly_smiling_face: Alleen bij C&M is wiskunde niet verplicht bij havo.

Volgens bij is bij geen enkele uni een bepaald profiel een vereiste voor psychologie. Ik zou dus inderdaad vooral naar de doorstroming naar het VWO kijken. En verder gewoon doen wat je leuk vindt!

Ik studeer zelf psychologie en in principe maakt het niet uit welk profiel je kiest, maar ik raad biologie en wiskunde zeker aan. Ik zou dus N&G kiezen. Ik heb zelf geen N&G, maar C&M gedaan en daar heb ik dus niks aan gehad.

Het maakt niet zoveel uit, maar als je Biologie wel aan zou kunnen zou ik toch N&G kiezen. Je hebt er wel iets aan, dus dan lijkt me dat beter aansluiten dan C&M (:
En inderdaad kijken wat je nodig hebt om naar het vwo te kunnen, dus sowieso Wiskunde niet laten vallen!

Mijn nicht doet ook psychologie en zij had op de middelbare (vwo) ook biologie gehad. Ze zei dat ze heel blij was dat ze destijds biologie had gekozen.
Als je goed bent in de bètavakken zou ik dus wel N&G kiezen.
Heb ik ook gedaan, ik wil ook psycholoog worden :stuck_out_tongue: