Hallo, binnenkort moet ik mijn voorlopig profiel inleveren. Ik zit nu in 3 gymnasium en ik ben van plan na de middelbare school psychologie (in het engels in leiden) te gaan studeren. Ik ga een C&M kiezen. Nu zit ik met twee keuzes:
keuze 1: verplichte vakken + latijn + geschiedenis (verplicht) + wiskunde A + maatschappijwetenschappen + filosofie + beeldende vorming + aardrijkskunde
of
keuze 2:verplichte vakken + latijn + geschiedenis (verplicht) + wiskunde A + maatschappijwetenschappen + filosofie + biologie + scheikunde (moet je kiezen als je bio kiest) en eventueel nog beeldende vorming als ik dat nog er bij kan doen.
Keuze 1 lijkt mij veel leuker en aardrijkskunde is erg handig omdat het verschillende vakken combineert. Mijn moeder wil echter dat ik keuze 2 kies omdat zij vind dat biologie dan juist weer erg handig is. Na een presentatie over psychologie heb ik geleerd dat biologie wel erg handig is, maar dat het wel mogelijk is het zonder te doen. Ook heb ik aan scheikunde later niet echt veel. Na psychologie te hebben gestudeerd wil ik nog klinische psychologie gaan studeren.
heeft iemand advies?