Profiel, kan echt niet kiezen!

Ik denk dat hier al heel wat topics over zijn; iemand die weer zijn/haar profiel niet kan kiezen!!

Ik twijfel heel erg tussen NG en EM
Ik weet nog helemaal niet wat ik wil gaan doen later dus, nog moeilijker!
Ik ben eigenlijk ook overal wel goed in, dus nog moeilijker om te kiezen!

Ng vakken vind ik wel heel saai, maar ik ben er wel goed in…
Em vakken vind ik best leuk, alleen ben super slecht in geschiedenis (verplicht vak bij EM)

En dan moet ik nog als extra vak Duits of Frans kiezen (ik wil nog naar VWO, zit nu op HAVO) En bij EM zit dat al in het profiel.

Ik wil echt super graag Muziek erbij kiezen, dus dat moet dan als extra vak of als extra extra vak (vaak krijg je dat dan niet)

IEMAND TIPS:o?

Ik zou voor een NG profiel gaan met wat vakken uit het vrije deel van EM, zo heb je van alles wat en kun je bij meer opleidingen terecht. Je hoeft dan ook geen geschiedenis te kiezen, maar je kunt dan bijvoorbeeld gewoon economie kiezen ofzo. Muziek kun je er trouwens gewoon bijkiezen, je moet namelijk per se een vak uit het vrije deel maar je kunt er natuurlijk ook 2 of 3 (niet aan te raden trouwens) kiezen.

Haha, ik heb er 2 extra… Ik heb er geen spijt van, maar het is wel heel druk!
Ik heb vooral gekeken naar wat ik leuk vond, aangezien ik later toch niks ga doen met vakken die ik echt niet leuk vind… Ik heb CM met wiskunde B, economie, filosofie, Latijn, Duits, Frans…
Mijn tip is dus: kijk vooral naar je interesses!

Voor veel ‘EM’-achtige studies heb je helemaal niet per se vakken uit een ‘EM’-pakket nodig.
Voor ‘N’-studies echter wel.
Daarom zou ik een N-profiel kiezen, met misschien wat M-vakken erbij!

En het is niet erg als je bijvooorbeeld 1 bepaald vak niet hebt, wat je wel moet hebben voor de studie waar je je zinnen op hebt gezet; er is bijna altijd wel een mogelijkheid om dat vak alsnog in te halen, bijvoorbeeld in je zomervakantie of tijdens de eerste maanden voor je studie.
Dus relax, dit bepaalt niet meteen je hele carriere! :wink:

Kies dan N&G, heb ik ook gedaan omdat ik niet wist wat ik wilde gaan doen en nu heb ik alle keus die er is.

Dus ik zou dan bv gaan voor N&G met economie en muziek

met N&G kun je in principe overal terecht, dus als jij écht goed bent in vakken als natuurkunde en wiskunde enzo zou ik dat zeker doen. en dan kun je als keuzevakken inderdaad bijv. economie en muziek nemen.

over dat 2 keuzevakken,
ik vind het wel te doen. (4 gym, em/cm)

En met je decaan praten helpt ook. Daar is 'ie namelijk voor xD

Ik zou EM doen. Maar dat is gewoon omdat ik dat veel leuker vind :’)

Edit: Maar als je NG met economie kiest kun je wel bijna alles worden…
Oh en een taal…

Hetzelfde.

Doen waar je interesses liggen inderdaad, grootste kans dat je studie straks ook in dat gebied komt te liggen (:

En dan ook nog een taal, word wel veel dan …
Maar ik denk wel dat ik NG ga kiezen, omdat je daar meer mee kan.

Als het goed is ga je nog gesprekjes hebben met je mentor en misschien nog iemand anders. Zij praten met je over je intersses enzoo.

Ik had precies hetzelfde probleem als jij, maar ben ik wel goed in geschiedenis. Ik heb uiteindelijk EM gekozen met duits en tekenen. En nu ik zie hoeveel werk het is in de 4e voor kinderen met NG of NT ben ik zo opgelucht dat ik EM heb!!
Al die irritante scheikunde dingen en biologie zijn NIET NORMAAL VEEL!!! De mensen uit mijn klas die dat als keuzevak hadden allemaal 4en & magere 5en!

Dus wees verstandig. Als je NG toch een beetje saai vind, kan je het beter niet kiezen.
Je zou dit prfiel kunnen nemen:
EM (economie & wiskunde + standaard vakken) Met muziek en frans(of duits wat je wilt! Dit is een profiel voor het havo(ongeveer wat ik heb)

ahh, ik heb precies hetzelfde probleem. ik zit alleen al op
vwo. maar ik weet het echt niet kan niet kiezen tussen em
en ng maar denk toch dat ik ng ga kiezen dat is wel een breed pakket
waar je later veel mee kunt, want ik heb ook nog het probleem
dat ik niet weet wat ik later wil worden maar toch maar ng dan…
xx.
succes!!!

Maar bij EM moet je ook verplicht geschiedenis, en daar bak ik echt niks van!
Ik sta net een 5,5… Met heel veel moeite…