Profiel CM

Hallo meiden,

Ik heb tot mei om mijn profielkeuze te veranderen. Ik zit momenteel in havo 3 en wil het profiel CM gaan kiezen met de volgende vakken: Nederlands, Engels, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Duits, Frans, Tekenen. Mijn wiskunde docent twijfelt of ik wiskunde A kan. Omdat ik op dit moment frans heb gekozen in plaats van wiskunde krijg ik met deze vakken een module erbij waarin o.a wiskunde C in terug komt. Dit is echter geen examenvak.

Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ik zelf wil journalistiek gaan studeren en anders zou de optie docent ook kunnen. :slightly_smiling_face:

Docent kun je ermee worden als je niet wiskunde docent wilt worden :'D
Als je echt ZEKER weet dat je journalistiek wil gaan doen, kan je wiskunde laten vallen, anders zou ik het houden. Met wiskunde kan je veel meer opleidingen kiezen.

Ik ben voor C&M gegaan met Nederlands, Engels, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Duits, Frans en wiskunde A als keuzevak, omdat ik dan de mogelijke opleidingen om uit te kiezen zou vergroten, en omdat m’n docent zei dat ik het aankon. Maar nu in 4 havo, vind ik wiskunde A toch wel moeilijker dan ik gedacht had. Gelukkig bestaat er nog zoiets als een herkansing, waardoor ik het nog een beetje op kan halen. Maar goed, dat is voor iedere persoon natuurlijk anders, en ik zal je niet tegenhouden om toch wiskunde te kiezen. Maar misschien heb ik toch een beetje kunnen bijdragen aan de keuze van je vakken. Succes :slightly_smiling_face:

Kies Wiskunde! Echt! Bij zo veel opleidingen is dit verplicht, als in: Dat je er examen in hebt moeten gedaan!

Oke, die laatste zin klopte niet.

Kun je niet een extra vak nemen? Zodra je dan zakt op één vak, heb je altijd de rest nog. Dan moet je alleen wel even kijken of dat op jouw school mogelijk is en in welk(e) profiel(en) je dan terecht kan. Ik doe op dit moment bijvoorbeeld C&M én E&M en omdat ik geluk heb dat wiskunde A me dit jaar wél goed af gaat, ziet het er naar uit dat ik voor beide profielen een diploma krijg.