Proeve van bekwaam.

Hee iedereen, proeve van bekwaam zit me al een tijdje dwars. Ik heb alles af kunnen ronden op school. En nu dit. 2 weken geleden is er iemand komen kijken op mijn stage plaats . Het was een moeilijke meneer eerlijk is eerlijk. Maar ik moest het natuurlijk weer gaan verkloten met mijn blackout. Ik heb op geen enkele vraag een fatsoenlijk antwoord kunnen geven . Terwijl ik mijn werk ook prima deed , ik kreeg zelf complimenten van myn praktijkopleider . Ik heb faalangst, wat alles nog moeilijker maakt . Maar mijn vraag was dus , kan je ook slagen als je een onvoldoende krijgt voor PVB? want ik heb het idee dat het weer niet gaat lukken, maar ik moet en zal mijn diploma halen. Het zou ook echt goed doen voor mijn faalangst die ik wil overwinnen …Bedankt alvast

Bij mij op school slaag je dan niet. De proeve is namelijk het belangrijkste en iets wat je echt MOET halen. Maar dat is bij mij op school. Ik weet niet hoe dat op andere scholen is.

tjsa ik denk het niet… bij ons stond de PVB gelijk als examen. Haalde je die niet was je dan ook gezakt.
En ja tuurlijk was iedereen wel heel zenuwachtig wij moesten dan handelingen doen bij onze leraren die speelde als patient. Dat is natuurlijk al maf want het is je leraar geen echte patient en je weet dat het allemaal fake is!
Je bent dan extra zenuwachtig om het goed te doen terwijl je bij een normale patient die zenuwe niet hebt. Maar wij hadden wel meerdere onderdelen dus als je 1 onderdeel een beetje fout deed was dat nog geen ramp.

Toch zou ik wel met je slb’er het erover hebben en wat je hieraan kan doen.

voor PVB moet je alles goed hebben, anders geen diploma.

Bij ons is het wel zo dat als je niet slaagt hiervoor dat je de onderdelen die niet goed zijn gegaan nog eens over mag doen. Dit werd bij ons beoordeeld door je stagebegleider van het bedrijf.

Je zult toch ook dat gesprek moeten halen helaas. Want je moet je niet alleen in de praktijk staande kunnen houden, maar ook schriftelijk en mondeling.

Bij mij bestond het geheel uit 4 onderdelen.
De proeve van bekwaamheid en zijn uitwerking.
Het gesprek op stage over de proeve en hoe jij de competenties hebt aangetoond.
Het verantwoordingsverslag over de proeve
En dan nog het assessment gesprek op school over het verantwoordingsverslag.

Je moet al deze onderdelen halen. (Je mag ieder onderdeel herkansen, verschilt per onderdeel hoeveel)