Proefwerkweken 2012-2013 tips!

Hoi!,

Mijn proefwerkweek komt er weer aan en was opzoek naar lekker veel tips en motivatie om te leren.
Hebben jullie tips?

Tips voor het leren:
1- maak een duidelijke planning met wat je moet doen
2- doe eerst het gene wat je als eerste hebt en werk zo door
3- begin ruim van te voren met leren en lees het de laatste avond voor de toets nog 1x door en ga daarna iets ontspannends doen (tv kijken in bad of lekker warm douchen)
4-stel vragen op die je tijdens de les kunt stellen of na de les naar de docent toe lopen om te vragen om extra uitleg
de omgeving:
1-zoek een lekker plekje waar je kunt leren
2- maak het leren aangenaam: steek kaarsen aan om lekker rustig te leren
3- Drink niet te veel cola/koffie of andere zoete dingen maar drink vooral water en thee (dit geld ook voor snoep)
Deze heb ik ook gebruikt bij mijn eindexamens en hielpen goed!

Dankjewell!

Nog meer tips?!

Up

Ruim van te voren beginnen zodat je de laatste dag een beetje rustig aan kunt doen.
Vakken als GS, AK, BIO, etc. samenvatten. (Dit kun je ook al tijdens je schoolweken doen op dagen dat je weinig huiswerk hebt.)
Ergens leren waar geen televisie of computer is en je telefoon uitzetten/in een andere kamer laten.

Plannen en op tijd beginnen! Maak samenvattingen en ga op een rustige plek studeren.

Daarnaast is het ook handig om het hele jaar door gewoon je huiswerk te maken en aantekeningen te maken in de les. Dan heb je de stof al een keer behandeld. Veel makkelijker :slightly_smiling_face:

leren jullie bv drie weken voor je proefwerk al of maken jullie dan alleen maar samenvattingen?

Ik maak mijn samenvattingen altijd gewoon door het schooljaar heen dus als er een hoofdstuk is afgerond daar meteen een samenvatting van maken zodat ik daar niet te veel werk in steek, maar zou ik er nog iets van onthouden als ik nu al begin te leren?