proefwerkweek planning

Ik heb over 2 weken proefwerkweek.
We hebben 12 proefwerken, in 6 dagen.
Nou wil ik een planning maken, waar ik me aan wil gaan houden, wat me nooit lukt.
Heeft iemand tips voor een goede planning?
Van 1 vak hebben we een leestoets, dus heb ik nog 11 leervakken.
Alvast bedankt!

maak er 1 samen met je docent?

Wow over 2 weken pas. Dan heb ik al vakantie :grinning:
Anyway, ik ben zelf echt heel slecht in leerplanningen maken, dus ik kan je niet helpen :wink:

Oke. Toch bedankt.
Ja wij hebben niet echt van die goede docenten ofzo.
Mijn mentor is 3x niks, die rent jankend de klas uit [echt waar]
en voor de rest hebben we alleen maar van die oude strenge mensen enzo.
Maar toch bedankt!

Hoeveel dagen van te voren beginnen jullie met leren in een proefwerkweek?

Als ik maandag start, begin ik zaterdag te leren.
Dus eigenlijk leer ik nooit op voorhand. Ik neem me telkens wel voor om het te doen, maar uiteindelijk doe ik het niet xD

o dat is wel vervelend. vroeger maakte ik altijd een planning met docenten, of ik maakte er 1 en liet hem zien. konden hun tips geven enz.

kijk bij elk vak hoeveel je er voor moet leren en hoeveel je per dag kan.
bijv. 100 woorden leren, doe dan elke dag 20 woorden en reken uit welke dag je dan moet beginnen. doe ik ook ik heb ook over 2 weken pww. ik houd me er alleen niet altijd aan haha

Oke, dankjewel!
Dat is bij mij ook het probleem. Bij geschiedenis moeten we 5 hoofdstukken met per hoofdstuk 20 bladzijdes, dus 100 bladzijdes, en dan nog de aantekeningen en stencils. Dus dat is echt superveel. En dan denk ik altijd: dan doe ik elke dag een paragraaf en dan de laatste dagen alles 1x doorlezen ofzo. Of samenvatten. Maar daar hou ik me ook nooit aan.
Maar bedankt voor je tip, op die manier lukt het misschien beter, als ik in kleinere delen leer ipv in grote delen!

Ik haat proefwerkweek!
Ik heb het ook volgende week maar dan moet ik binnen 3 dagen 10 toetsen plannen…

Ehh… Ik leer toetsen altijd één dag van te voren en dan leer ik weer die andere toetsen…

Handige topic trouwens!

ik heb er ook 1 gemaakt.
heb namelijk nu pww
de eerste twee dagen kon ik me eraan houden.
daarna niet meer xD

Ik begin altijd 1 dag van tevoren (ik zit in 5 vwo, en ben nog nooit blijven zitten). Soms raak ik een beetje in de stress, maar meestal komt het wel goed!
Wij vormen met elkaar een best wel hechte groep op het vwo, dus iedereen stuurt zijn samenvattingen altijd naar iedereen door. Echt heel handig!

k ben maandag begonnen en dan ben ik na vrijdag (1 uur) VRIJ VAKANTIE HALELOUIA!

Oh die samenvattingen doorsturen is wel fijn ja!
Wij jatten wel wrts lijsten, en soms sturen we binnen de vriendengroep wel samenvattingen naar elkaar maar verder niet.
De meeste van mijn vriendinnen beginnen ook de dag van te voren, maar ik ga dan altijd met zo’n kutgevoel de pww & de toetsen in omdat ik gewoon weet dat ik het niet haal, en dat ik het niet goed heb geleerd, terwijl als ik beter had gepland ik veel beter kon leren…

Kijk, als je je er niet aan (kan) houden heeft 't weinig nut.
Of je hem nu alleen maakt of met iemand anders.
Als jij er van overtuigd bent dat jij je er wél aan kan houden, dan je heel makkelijk zelf een planning maken.
Kwestie van doen!

Wow, 12 in 6 dagen:o dat is wel veel zeg!
Maargoed, bij mij begint aanstaande dinsdag mn proefwerkweek en ik heb zojuist mn 1e vak al een beetje geleerd. Ik begin meestal zo’n 3-4 dagen van te voren (met écht belangrijke vakken). Echt plannen doe ik nooit, want daar houd ik me toch niet aan. Maar als ik het zou doen, zou ik bij ieder vak kijken in hoeveel stukken ik het kan delen. En dan iedere dag 1 of 2 stukken leren ofzo. Gewoon zo indelen dat je alle stukken een x hebt geleerd voordat je de toets hebt, en ook tijd plannen om alles nog een keer over te kijken.

Succes iig!

wow dat is echt heel veel.
ik heb in 5 dagen 8 proefwerken.
waarvan 2 brieven, dus hoef ik niet te leren ;d
ik ben zelf heel slecht in planningen, hou me er nooit aan =/
dus beschouw dit maar als een up ;p

Deze week heb ik pww, 12 proefwerken in 5 dagen.

OT: Een week van te voren beginnen. Dus als je in de pww op maandag biologie hebt, dan begin je die maandag ervoor met leren. Zo heb ik met de meeste vakken gedaan. Voor sommige vakken begin ik ook gewoon de dag of 2 dagen van te voren, maar dit moet je alleen doen met de vakken waar je goed in bent :]

-je kunt nu al beginnen met alle samenvattingen maken (voor natuurkunde, scheikunde, geschiedenis, ak, bio, eco, & grammatica v/d talen). scheelt een hoop als je dat al af hebt…
-nu beginnen met typen van alle woordjes op wrts (als je dat gebruikt)
-verder een slimme planning maken & ook rekening mee houden wat je nog meer te doen hebt op die dag (sporten etc) & zet erbij hoelang je leert
-beginnen met de vakken die je moeilijk vind of op moet halen
-uitrekenen wat voor een cijfer je het liefst wil halen voor een vak, en als het hoog weet je dat je extra goed moet leren

kheb morgen proefwerkweek, gewoon 10 proefwerken in 5 dagen.
sterkte ermee!

btw. lees net dat je voor gs zoveel moet doen… dat moeten wij ook, echt kut. ik doe meestal samenvatting v/h boek en stencils maken, aantekeningen gewoon goed leren & lijst met alle jaartallen en gebeurtenissen + lijst met alle belangrijke personen maken.

Dankjewel voor jullie tips!

Nu alvast samenvatten en intypen is inderdaad een goed idee!
Ik heb het nu ook best druk met school omdat we deze week en volgende week gewoon toetsen en huiswerk hebben. Ik heb geen tijd om al hele teksten te gaan leren enzo, maar elke dag een stukje samenvatten en typen moet wel lukken!
Jullie ook allemaal succes!
Wij hebben nu een dag meer dan normaal. Normaal hebben we 12 toetsen in 5 dagen, nu in 6 dagen. Dat is wel fijn want nu hebben we elke dag ‘maar’ 2 toetsen, eerst hadden we ook nog altijd dagen met 3 toetsen.
echt bedankt!