proefwerkenangst.

[i]hoi dames, ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Ik doe de opleiding tandartsassistente en we hadden vandaag een praktijk toets, ik ben zo enorm zenuwachtig daar voor geweest dat ik heel de nacht niet heb kunnen slapen en vandaag gewoon thuis bleef door buikkrampen en slaapgebrek, nu moet ik donderdag die toets doen, maar weet iemand een manier waardoor ik niet zo zenuwachtig ben, ik ben zo bang dat ik het niet kan!
[/i]

Vooral zorgen dat je goed bent voorbereid. En desnoods iets kalmerends nemen. (Z’n natuurlijk spulletje, kun je bij de drogist halen. Ben de naam kwijt, hehe.)

als je alles heel kent, snapt en weet; is er geen reden om zenuwachtig te worden. Stel jezelf er gewoon mee gerust dat je zeker weet dat het goed komt omdat je erop voorbereid bent.

Welkom in mijn wereld!
Ik heb dat echt al sinds groep 5 ofzo. Heb der begeleiding voor gehad en weet ik veel maar iig.

• doe na een bepaalde tijd in de avond geen huiswerk meer (sowieso half uur voordat je gaat slapen)
  • bedenk iets dat waar is en je tegen jezelf kan zeggen. bijvoorbeeld: Ik heb het geleerd en ik ga mijn best doen. of iets dergelijks. Blijf dit tegen jezelf zeggen.
  • En gewoon goed leren natuurlijk.
    Onthoud meer dan je best kan je niet doen.

Donderdag had ik die praktijktoets.
en ik was zo zenuwachtig dat ik spontaan moest huilen, en toen heb ik dat tegen de lerares gezegt en die hield daar rekening mee en ik vond het fijn om alles wat ik deed te zeggen en gewoon onderling te kletsen dat hebben we gedaan , en ik dacht dat ik het kon en ik heb een 7, dus ik ben echt trots.
maar serieus zo blij dat het voorbij is en het herfstvakantie is! ;$

Is dit geen faalangst? Daar kan je een cursus in doen, zodat je het minder eng gaat vinden.