Proefstuderen

Hee meiden!

Ik wil graag voor een dagje proefstuderen aan een universiteit. Maar nou ben ik benieuwd met hoeveel mensen je wordt ingedeeld in een groepje om een dag mee te lopen? Want ik hoorde dat per opleiding ongeveer 90 personen een dagje mogen proefstuderen. Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen ermee!

bye!

volgens mij is dit per opleiding/instelling anders,
dus ik denk dat je jou vragen gewoon het beste via een mailtje kan sturen naar de instelling/opleiding.

Ik heb laatst mogen proefstuderen bij de NHL @ Leeuwarden, en wij werden gewoon ingedeeld per opleiding (ongeveer 25 mensen bij ons), en daar kregen we de hele dag colleges, en workshops … je liep gewoon echt een dagje mee zegmaar, onder leiding van docenten & leerlingen van die opleiding, was wel heel erg leuk! (:

Maar ik weet natuurlijk niet hoe 't bij zo’n universiteit gaat … dus een upje!

^ok, bedankt voor je reactie!

up

bij ons op de academische PABO hebben ze een meeloopdag en een proefstudeer dag. Met meelopen is er meestal maar 1 persoon die dan wordt toegewezen aan 1 student en met proefstuderen is er een groep van 25 , die dan idd workshops en zo gaan volgen.

^ thanks!

Voor welke opleiding was je daar? :slightly_smiling_face:

Ontopic: Bedoel je een echte georganiseerde dag? Want ik weet niet hoe dat zit. Je kunt wel een dagje met een student meelopen, dus dan maak je gewoon echte colleges mee. Dat kun je gewoon aan een student van die opleiding vragen, dan kan die dat regelen. Maar het zal vast ook via de universiteit kunnen!

@snoesepoeske

ja het is zeg maar op een bepaalde dag, dus georganiseerd denk ik dan, en daar moet je je voor inschrijven ; )

Ik ga gewoon meelopen met een studente, die neemt me dan simpelweg mee naar een college, dus niks officieels ofzo en dan kun je écht even ‘proeven’ zegmaar. Misschien kun je gewoon een student(e) vragen of je een dagje mee mag?

Bij ons (Universiteit van Tilburg) deelden ze je in in een groepje van 10 mensen ofzo!

ok, thanks! Daar wilde ik proefstuderen!

Oh haha, toevallig! Welke opleiding? :]

International Business Administration :wink: En welke volg jij?
Maar wordt je dan van tevoren al ingedeeld of daar ter plekke?
haha ben nieuwsgierig…

.

Die opleiding doet mijn broer ook =P

^oo en vindt hij het leuk? Is het moeilijk?

Ik heb afgelopen woensdag proefstuderen gedaan op avans in den bosch.
ik vond het echt heel fijn, we zaten ongeveer in een groepje van 25 man we hebben twee vakken gevolgd en konden vragen stellen op het eind.
geen idee hoe het is op een universiteit maar voor mij heeft het wel veel nut gehad