Proeflezeressen gezocht!

Hallo meiden,

Ik heb gister een van mijn verhalen afgerond.
Voor de titel heb ik twee mogelijkheden. - de dodendans en - innocent child.
Ik heb ook een verhaal op GS staan maar dat durf ik met dit verhaal niet zo goed.
Wel hoor ik graag jullie mening. Daarom plaats ik nu de Intro hier.
Misschien is er iemand die graag het hele verhaal leest? Of kan er iemand tips/ kritiek geven over de intro of misschien moet ik het volgens jullie toch op GS zetten?
Ik hoor graag iets over de intro en hoe jullie het vinden.

Intro
Het is het jaar 2053. De spanning heerst in de hoofdstad van Griekenland.
Een stiekeme blik in het huis van een typisch Grieks gezin verraadt ons waarom.

Vader des huizes zit op de bruine bank. Zijn donkere ogen flitsen door de huiskamer. Met zijn forse vingers frunnikt hij aan zijn grote, grijze snor. In tegenstelling tot wat de dikke bos grijs haar op zijn hoofd doet vermoeden, is de man nog lang zo oud niet. Zijn vrouw heeft haar lange, donkere haar in een vlecht. Haar getinte huid zit vol met groeven en de wallen staan onder haar donkere ogen. Ze zit op haar magere knieën voor de kachel. Haar ogen zijn strak gericht naar het porseleinen Mariabeeld op de schouw. Met haar handen in elkaar gevouwen is haar zachte, angstige stem het enige dat het huis vult.
“Here, spaar ons voor het gevaar dat ons tegemoet sluipt en ons vreedzame leefstijl in het geding brengt.”

Terwijl de vrouw zachtjes verder bid, zitten twee kinderen afwachtend bij de radio. Ze luisteren naar het zachte geruis van de radio. Het geruis is het best te vergelijken met het geluid van de zee. De golven die tegen de kust aankomen en zachtjes omrollen. Eindelijk, het wachten leek uren te duren, vult een heel zachte stem de kamer. Het meisje bij de radio gaat recht overeind zitten. Nog voordat haar vader iets kan zeggen, draait ze aan de grote bruine knop van de radio.
“Het paleis is gevallen. De Perzen hebben ons overgenomen. Hierbij is ons geliefde Griekenland het 15de land dat nu bij het New Persian Empire hoort.”
De vrouw begint te jammeren en de man legt zijn hoofd op zijn handen. De tranen stromen over haar vermoeide wangen. De kamer wordt gevuld door de rustige muziek van the New Persian Empire. De jongen staat op en loopt naar zijn moeder toe. Hij is nog jong en kruipt in de armen van zijn paniekerende moeder. Het meisje is daarentegen opgelucht en ze springt overeind. Met snelle passen stormt ze de trap op. Haar moeder kijkt vragend naar de deur naar de hal en wacht op haar dochter. Het duurt niet lang voor ze terug komt. Haar donker bruine haar is bedekt met een prachtige goudkleurige doek belegt met de prachtigste diamanten en edelstenen. Over haar voorhoofd zit een adembenemend sierraad die uitkomt op haar voorhoofd. Het meisje straalt terwijl haar vader haar hoofdschuddend aankijkt. Ze trekt zich niets aan van de vragende blikken van haar familie en loopt via de voordeur naar de hoofdstraat van de stad.
Haar mond valt open van verbazing. Een stoet van prachtige olifanten trekt voor bij. De zadels zijn prachtig versiert met de meest kleurrijke stenen. De rand van het zadel is belegd met kleine, glinsterende diamanten. Op deze zadels staan danseressen in mooie jurken in verschillende kleuren. De stof is glanzend en de danseressen dragen de zelfde sieraden op hun hoofd als het meisje. Een rijkelijk aangeklede man loopt op haar af.
“May God protect you!”
De man raakt met zijn drie middelste vinger het midden van haar voorhoofd aan. Zijn sterke hand duwt een fluwelen buideltje in haar kleine handje. Het meisje lacht naar hem en knikt als teken van dank.

De stoet is voorbij. Het meisje kijkt naar de laatste danseressen die uit het zicht verdwijnen. Met hen sterven ook de laatste noten afkomstig uit de mooiste dwarsfluiten die ze ooit heeft gezien, weg. Het meisje staart naar het buideltje in haar hand. Op het buideltje is een rode roos geborduurd. Ze schud met het buideltje en hoort een rinkelend geluid. Ze opent het zakje en wordt bijna verblind door glanzende gouden munten. Met een warm gevoel stopt ze het buideltje in het binnenvakje van haar jas. Met grote passen huppelt ze naar huis.
“Halt!”
Het meisje bevriest en draait zich met grote ogen om. Haar handen heeft ze boven haar hoofd geheven. Voor haar staat een grote man gekleed in het Griekse legeruniform.
“Staan blijven, Pers!”
De donkere ogen van het meisje worden groter en groter voordat ze begrijpt wat er aan de hand is.
“Nee, ik ben Grieks! Ik ben Grieks!”
De man trekt zijn wenkbrauw op en schud zijn hoofd. Hij gelooft haar niet. Met twee passen is hij bij haar.
“En wat is dit?”
Hij grijpt naar het buideltje met de roos.
“Een Perzische roos.”
Het meisje haalt diep adem en schoffelt achteruit. Haar ogen zijn groot. Groot als een hert in de koplampen van een scheurende auto op de snelweg. De man heft zijn geweer en legt zijn wijsvinger op de trekker en wendt zijn blik af. Met een gigantisch harde knal gaat het geweer af.

Hier is een algemeen topic voor! Gebruik even de zoekfunctie.