Proefles kookcursus

Ik heb laatst een leuke kookcursus gevolgd (laatste les was twee weken terug). Nu geeft die vrouw bij wie ik hem volgde volgend voorjaar ook de kookcursus Indonesisch koken.

Een aantal jaar geleden heb ik bij het buurthuis als waar ik de cursus die ik net heb afgerond bij een Indonesische vrouw ook een Indonesische kookcursus gedaan Nu was zij toen al dik in de zeventig waardoor ze best chaotisch was met de recepten en het geven van de cursussen. Omdat ik graag weer een kookcursus wil volgen en omdat ik nu nog niet veel Indonesische gerechten kan maken wil ik nog een keer een Indonesische kookcursus volgen (dat Indonesische vrouwtje is er mee gestopt).

Omdat ik niet weet of ik de Indonesische kookcursus van de vrouw bij wie ik de cursus die ik net heb afgerond net zo goed/lekker vind als die van dat Indonesische vrouwtje wilde ik graag een proefles volgen (ben ook gewoon bereid daarvoor te betalen). Ik heb daarom de vrouw die de kookcursus (van degene die ik net heb afgerond) van de week gemaild. Maar ik vind haar laatste mail raar en weet niet hoe ik die moet opvatten en wat ik er mee moet.

Dit is wat ik haar gemaild heb:

Hoi …,

Is het mogelijk dat ik op 1 november voor 1 les mee doe aan de cursus Indonesisch koken om te kijken of ik deze leuk vind ?

Ik had laatst van jou begrepen dat je voor deze cursus nu 11 cursisten hebt, dus dat zou dan precies mooi uitkomen toch? Of neemt iemand anders op 1 november al 1 (extra) persoon mee waardoor je die
dag al met 12 cursisten zit/bent?

15 november kan ik niet want dan zit ik op Tenerife!

Ik hoor graag of het mogelijk is dat ik 1 november mee doe.

groetjes,

Daarop kreeg ik dit mailtje:
Hoi …,
Dat kan helaas niet, de groep is al gevormd en het is niet wenselijk om daar weer iemand bij te voegen.
Veel plezier op Tenerife!

Daarop heb ik dit gestuurd:
Maar bij onze kookcursus (ik heb meegedaan aan de cursus rondje Mediterranee) kwam er ook elke les iemand mee. Vaak vervangers voor degene die die les zelf niet konden komen, maar ook een paar keer
iemand die een les mee wilde doen/wou kijken of de cursus wat voor hem/haar was. Dus daarom ging ik er ook vanuit dat het geen probleem zou zijn als ik een les mee zou doen bij de Indonesische kookcursus. Ik begrijp daarom ook niet waarom het niet mogelijk is dat ik een les mee doe met de Indonesische kookcursus?!

En dit is dus het mailtje van waarvan ik niet weet wat ze er mee bedoelt/hoe ik die moet opvatten:
Beste …,

Ik heb het doorgespeeld aan de manager van De Eenhoorn. Hij neemt na
zijn vakantie contact met je op.

vriendelijke groet,

Het komt op mij over als dat ze nu boos op mij is en dat ze er mee bedoelt/denkt van je bent boos op mij/hebt een klacht over mij en dat ze niet verder met mij wilt mailen en dat ze het daarom naar de manager gestuurd heeft zodat ik het met hem moet uitzoeken. Ook komt het op mij over als dat ze mij liever geen les meer geeft door deze mail.

Ik denk dat je beter kunt afwachten tot die manager heeft geantwoord. Zijn er geen andere plekken waar je zo’n cursus kunt volgen? Ik weet niet of je nog zin hebt om bij haar de cursus te volgen als je zo’n gedoe was ervoor.

Nee, er is hier in de buurt geen ander persoon/buurthuis die kookcursussen geeft. Wel bij restaurants, maar dat is altijd maar een avond en ik zoek een cursus waarbij je meerdere avonden les hebt. Ik kan inderdaad afwachten wat die manager zegt, maar dan weet ik nog niet hoe ze (nu) over me denkt en hoe of wat.

M’n moeder en zus zeiden van we sturen een mailtje met een ander mailadres (waar bij in de afzender/mail ook een andere achternaam staat) en als je dan wel een proefles kunt/mag volgen dan weet je dat niet wil dat jij een proefles volgt. En in dat geval kan ik haar bellen/mailen om te vragen wat er aan de hand is. Op zich vind ik dat wel een goed idee, maar als het zo uitpakt dat die zogenaamde persoon ook geen proefles mag volgen ben ik nog steeds niets wijzer. Want dan lijkt het voor mij nog steeds zo als dat ze me liever niet meer ziet ofzo. Misschien dat ik er wel helemaal naast zit. Maar ik vind het ook raar dat ze de manager er bij haalt. Want zij beslist wie er met de lessen mee doen of niet in eerste instantie. En ze kan gewoon op mijn mail reageren, maar het enige wat ik kan bedenken waarom ze het doorgestuurd heeft naar de manager is wat ik hierboven gezegd heb. Was een weekendje weg. En las vrijdagavond haar laatste mailtje en m’n hele weekend is hierdoor verpest en krijg ook iedere keer weer buikpijn als ik dat mailtje lees.

Up.

Up.

Ik snap eigenlijk niet waarom je je zo druk maakt hierom, ik zou gewoon afwachten tot je een mailtje hebt vam de manager! Ik kan helaas niet in haar hoofd kijken of ze je mag of niet.

Succes!

Ik maak me er druk om omdat zij de enige in de buurt is die kookcursussen geeft en ik daarom geen ruzie met haar wil. Kan die manager afwachten, maar dan weet ik nog steeds niet hoe zij nu over me denkt en wat ze nu bedoelde. Maar ik durf ook niet goed contact met haar op te nemen.

Ik denk niet dat ze boos is hoor, dat mailtje is in mijn ogen heel normaal.

Ze meet met twee maten. Bij ons was het een zoete inval (nu vond ik het soms wel erg, soms niet). En bij anderen mogen er ineens geen mensen een proefles doen. Dat vind ik een beetje raar/stom. Dus vandaar die ?! op het einde van die zin.

Up.

Iemand tips voor wat ik nu het beste kan doen?

Ik denk dat je mijn beginpost niet goed gelezen hebt. Ik heb bij haar een kookcursus gevolgd waarvan ong 2 weken terug de laatste les was.

Dit, en sowieso waar jij eerst les had was het een andere ‘leraar’ die les geeft toch? Dus dan is het niet heel raar dat er ergens anders andere regels zijn

Iets van 5 jaar geleden heb ik een Indonesische kookcursus bij dat buurthuis gevolgd. Dat vrouwtje is er een paar jaar geleden mee gestopt omdat ze er te oud voor werd. Sinds dit jaar wordt er door dat zelfde buurthuis een vrouw ingehuurd en die geeft de cursussen rondje mediterranee, indonesisch koken en nog een paar andere cursussen. Ik heb bij haar de cursus rondje mediterranee gevolgd en daarvan was zo’n 2 weken terug de laatste les. En ik wil dus misschien bij haar de cursus indonesisch koken volgen. Dus ik ken haar regels en ze meet dus met twee maten omdat er bij onze cursus wel iedere keer nieuwe mensen (en mensen die in de plaats van iemand die een les niet kon kwamen) een of meer lessen mochten volgen en ik mag dat niet bij een andere cursus van haar (anders moet je even mijn posten hierboven lezen)!

Ik heb het op die manier neergezet omdat ik op dat moment boos was en dat ben ik nog steeds wel. Maar goed, ik heb nog steeds geen flauw idee wat te doen. Iemand enig idee??

Up.

Waarom wacht je niet gewoon op de mail van die manager??
Ik snap het niet. Je krijgt eigenlijk wat je wil, want die mevrouw gaat voor jou overleggen. Dat hij nu op vakantie is, tja, kan zij ook niets aan doen. Mij lijkt het dan ook gewoon logisch om te wachten op zijn mail.

Ik kan wel op zijn reactie wachten. Maar dan weet ik toch nog steeds niet waarom zij het naar hem heeft doorgestuurd en of ze me nog les wil geven en nu over mij denkt?

Ik vraag me af of het niet beter is om contact met haar op te nemen. Maar goed, dat durf ik dus niet.