Producten paula's choice

Hoi Meiden,

Sinds ik de pil neem heb ik een hele onzuivere huid gekregen. Ik heb regelmatig last van puistjes en hiervan blijven van die paarsrode vlekjes achter. Ook word ik elke ochtend wakker met een enorme oliehuid. Je ziet de oliedruppels dan letterlijk op mijn neus staan. Gedurende de dag wordt mijn huid en met name mijn neus dan ook steeds weer heel vettig. Ik zou graag wat producten van paula’s choice bestellen, maar aangezien deze erg aan de prijzige kant zijn, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze producten en of jullie misschien aanraders hebben. Ik wil sowieso de 2% BHA liquide exfoliant bestellen. Dankjulliewel! :slightly_smiling_face:

Ik gebruik de 2% BHA exfoliating spray op mijn gezicht. Dan spray ik hem eerst op mijn vingers en dan smeer ik het op mijn gezicht, daarnaast gebruik ik het voor mijn bacne. Het is geen wondermiddel maar het vermindert het erg!
Omdat de textuur van jojoba-olie heel erg lijkt op het talg wat je huid aanmaakt, zou je daar ook wat van op je gezicht kunnen smeren naast de exfoliant.

Ik ben fan van de BHA exfoliant gel, verder gebruik ik een toner die ik nog even over mijn gezicht haal na het make-up eraf halen (of als ik overdag veel heb gezweet/erg vette huid heb gehad).
Mijn huid is wel droog en vet tegelijk (de droge plekken worden gedurende de dag vet). Heb nog niet echt een oplossing hiervoor gevonden.

Ik weet niet veel over Paula’s Choice maar er zijn veel varianten van de pil hè. Als de een je een onzuivere huid geeft, kan je altijd nog een andere proberen. Dat kan alles oplossen. Vaker hoor je van mensen dat de pil juist de huid zuivert. Zo te horen bevat de pil die jij gebruikt een grote hoeveelheid testosteron ipv oestrogeen. Een vette huid en acne zijn namelijk kenmerken van een teveel aan testosteron. Maar dit is even waar ik aan dacht dus haha. Misschien is het een optie voor je

Heb je op die ‘droge’ plekken die gedurende de dag vet worden, grote, zichtbare poriën?

Probeer eerst eens een andere pil, kan een wereld van verschil maken.

Ik zou het ook eerder in een andere pil zoeken. Maar alsnog zijn de producten van Paula wel heel fijn. Verwacht inderdaad geen wonderen maar het zijn goede producten en zeker die 2% bha maakt je huid lekker zacht en reguleert het talg. Moet wel zeggen ik weinig problemen met mijn huid heb op droogte na, maar ik ben tevreden.

Bedankt voor de tips! :slightly_smiling_face: Ik wil zeker van pil veranderen, want na deze 3 maanden geprobeerd te hebben blijven de puistjes nog regelmatig komen helaas. Bovendien werkt hij niet goed genoeg voor mij, maar het lastige van aan pil veranderen is dat ik niet goed tegen oestrogenen kan (neem nu de cerazette) en als je geen last van puistjes wilt je helaas automatisch bij een derde-generatie pil (die bevatten progestageen met een anti-androgene werking) uitkomt, wat ook weer de nodige risico’s met zich mee brengt. Ik zal daarom eerst nog maar een keer overstappen op de microgynon 20 in combinatie met een aantal van deze producten om te kijken of mijn huid verbeterd. Zo niet dan is de nuvaring misschien nog een oplossing, maar ik weet niet of deze een positief effect heeft op de huid.

Ja! Met name op mijn neus, voorhoofd wordt ook vet maar hier zie ik niet echt grote poriën. Maar als ik bijvoorbeeld foundation oid op wil doen dan heb ik juist weer allemaal velletjes op mijn voorhoofd en neus.