Problems met goede vriend..

Hmm… jullie zullen wel denken, daar heb je er weer een. Zo’n dom meisje die niet weet wat ze aan moet met een jongen… Ik heb lang getwijfeld voordat ik dit ging plaatsen maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen… Ik zal wel weer veel reacties krijgen van je bent deze jongen niet waard blablabla, maar het is (/was…) mijn beste vriend en ik kan wel zeggen dat ik niks meer met hem te maken wil hebben maar ik wil hier wel over praten, het zal me altijd dwars blijven zitten.

Ik zal eerst even mijn probleempje vertellen.
Sinds einde van de zomer vakantie loopt het allemaal al niet lekker meer… Mijn vriend (het is mijn beste vriend, geen relatie ofso!) is in begin oktober ongeveer een afspraak niet nagekomen, het leek alsof hij me negeerde maar hij heeft gezegd dat dat niet het geval was, maar hij het vergeten is omdat hij het zo druk heeft. (ik moet toegeven, hij heeft het ook altijd druk) Maar dit was niet de eerste keer en ik ben boos geworden en heb gezegt dat ik hem niet meer hoef te spreken en er klaar mee was. Het enige wat die toen zei was; doodzonde. En ik dacht al mmm oke… Het is geen prater enzo dus ik dacht ik laat niks meer horen en dan wacht ik totdat hij wat laat horen.

1.5 dag later een sms wanneer we konden afspreken in de vakantie en hij nu echt zou komen enzo. Ik 2dagen niet gereageerd, toen kreeg ik een sms van; ik heb je 2dagen geleden al gesmst… Dus toen weer ff contact gehad enzo, en nu had ik hem gebelt van heb je deze week vakantie dan? En hij zei ja maar ik bel je straks ben aan het werk. Toen hij klaar was met werken was het al half 3 ofso… dus bellen werd niks meer. Hij zei kom anders maar naar mij toe morgen, moet je me maar komen wakker maken… Maar ik zei kom maar naar mij, (hij is immers degene die wat goed te maken heeft vind ik… hoef ik toch niet achter zijn kont aan te lopen?!) Maar hij zei ik sms je morgen of ik kom of niet en nu heb ik dus nog niks gehad:S En ik baal hier echt van omdat ik dit al voorspelt had. Altijd als hij zo laat klaar is met werken wordt die pas 4u wakker ofso…

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen. Het gaat al echt een tijd niet meer lekker, terwijl we elkaar eerst alles vertelde… En ik vind het echt klote en heb het gevoel dat hij er niet mee zit. Maar als ik dit zeg dan zegt die weer van; Ik vind het ook echt erg dat het zo gaat. Maar verder onderneemt die dus geen actie en laat die gewoon weer niks van zich horen:S En nu heb ik zoiets dat ik hem wil bellen maar ik moet dat niet doen… mag niet van mezelf.

Maar ik weet nu dus niet wat ik moet doen, hoe moet ik hiermee omgaan? Zijn er mensen met ervaring hiermee ofso? Moet ik wel contact opnemen of juis tniet? Moet ik hem mailen/smsen of iets? En wat dan?

Ik wil juist wat afspreken zodat we kunnenn praten want ik zit hier dus best wel mee… hoe moet ik dat het beste aanpakken? Toch maar achter zijn kont aanlopen om te zorgen dat ik hem ook echt te spreken kom? Of juist niet?

Bedankt voor het lezen van mijn drama verhaal! Hoop dat hier iemand een goede tip heeft…

Mijn zus had ook zoiets dus ik snap je probleem wel.
Ik zou als ik jou was gewoon nog een x echt goed vragen wat zijn probleem nou is en als hij weer zo antwoord gewoon doorvragen, anders blijft het toch onduidelijk.
Gewoon doorvragen, zit jij er niet mee, of wil je de vriendschap zelf niet meer en allemaal van die dingen. Misschien komt hij er dan wel achter dat hij een hele belangrijke vriendschap laat vallen terwijl hij daar spijt van gaat krijgen…

Ik hoop dat je hier wat aan hebt…

Yeah, thank ya! :slightly_smiling_face:

Zoiets heb ik ook met mijn beste vriendin. Ze is nou van school af, en heeft het alleen maar druk enzo. Ik praat bijna niet meer tegen haar, en toen ik laatst een smsje stuurde, of ze zin had om iets te doen, kreeg ik geen antwoord. Laatst zag ik haar in de stad, en heb ik ff met haar gepraat. Gewoon onbelangrijke dingen. Heel jammer is zo iets. Maar goed. Ik denk dat je je vriend eens moet bellen of beter nog afspreken in real life . Dan moet je hem vertellen wat je dwars zit, misschien kunnen jullie dan er dan samen iets aan doen. Ik zou niet weten wat je anders kan doen, hoop dat het je een beetje helpt =)

Ja… vind het echt zo vervelend. Als ik hem ernaar vraag zegt die dat die het ook kut vind en dat gedoe. Maar uiteindelijk onderneemt die geen actie, hij belt mij nooit dat moet ik altijd doen… Hij vraagt wel om af te spreken maar ik ben uiteindelijk degene die er helemaal achteraan moet omdat hij niks meer onderneemt. Heb dan echt het gevoel van; wil je het wel? Mja… ik ben hem vanavond wel (alweer…) En kijken wat eruit komt… of die tijd voor me heeft… mja:S… bedankt;)

Confronteer hem met het feit dat hij geen actie onderneemt… & doe dit in Real Life… Aan zijn reactie merk je gelijk of hij het erg vind of niet. Dikke kans dat hij eerst begint met het ontkennen, maar als hij uiteindelijk toegeeft dat je gelijk heb, merk je zelf aan zijn reactie *er van uit gaande dat je hem goed kent ;-)* of hij werkelijk om je geeft of niet… :slightly_smiling_face: Veel mensen weten zelf niet hoe weinig initiatief ze nemen :wink:

Maar het probleem is, ik zie hem nooit… we wonen best eindje uit elkaar en ik kan niet ‘zomaar’ even langskomen… Dus we moeten er wel voor afspreken en dat is al een heel probleem… Ik zit nu ook te denken, als ik hem spreek dan via telefoon? Of anders nogmaar een week wachten als die niet kan afspreken?
Had hem gister nog gebelt, kreeg sms dat die ff bezig was en dat ik maar terug moest bellen of smsen. Heb na 1.5u nog een keer gebelt, geen gehoor. En nog sms gestuurd of hij ff wilt bellen maar nee niks gehad… :frowning_face:
En nu zie ik op hyves dat die om half 5 nog op hyvs zat, dus die komt de hele dag zijn bed neit uit denk ik, echt te lastig. Ik dacht komt die vandaag misschien wel langs maar dat zal allemaal wel weer niet…

Het is toch een goede vriend van je?
Dan zou ik hem nog een kans geven.
Maak een duidelijke afspraak met hem, dan kan je het misschien uitpraten.

Ja het is ook een goede vriend, maar ik weet niet meer of ik hem zo kan zien. Heb er zo genoeg van, en vooral omdat ik het idee krijg dat het hem allemaal niks doet. Ik loop hem steeds te bellen om af te spreken, ik krijg steeds geen gehoor, hij laat niks weten… En ik snap niet waarom… Ik probeer hem straks maar weer te bellen maar ben nu alweer bang voor dat hij nog ligt te slapen ofso…

je zegt het nog 1 keer.
En gebeurt het weer dan laat je 'm vallen en dan zal hij wel weten waar hij mee bezig is.
Je negeert 'm niet maar je zegt gewoon ‘nee’ als hij iets wil gaan doen en je reageert ongeïnteresseerd op alles wat hij zegt. Dan voelt hij het ook eens.
Na een tijdje zal hij het wel inzien en terug normaal doen.

Heb je gelijk in… maar dat is best moeilijk. Denk dat dat er toch aan zit te komen, jammer genoeg:( Maar wel bedankt voor jullie tips!:slight_smile:

Wat ik zou doen, is het hem zeggen, en dan ongeveer zo van:
Hee, ik weet dat je het druk hebt, maar dat is niet echt een excuus om niet te komen/afspraken niet na te komen/ me te negeren (wat deed ie precies, nu raak ik in de war). Als je me als vriendin terug wilt, mag je moeite ervoor doen. Laat het nu maar eens van jou kant afkomen, ik ga niet achter je aanlopen. Hoe moeilijk ik het ook vind, dat trek ik gewoon niet meer.

Heel lastig om te zeggen, ook eng, maar ik denk dat het 'm dan wel duidelijk wordt.

Moet ik dat dan smsen/mailen/via telefoon of in real life?

Ik had hem gebeld… maar hij nam niet op :S Toen kreeg ik een sms, dus ik vroeg kan je vanavond, ik wil met je praten…
En toen kreeg ik terug ben aan het werk…
en ik stuurde dat ik genoeg van alles had enzo… en toen kreeg ik van hem terug:

Misschien kunnen we wel niet samen zijn als vrienden, maar alleen als we een relatie hebben.

Ik dacht echt zo HUH!? Ik heb nu al meer dan 2jaar en een paar maanden geen relatie meer met hem, en het is al die tijd goed gegaan… we waren beste vrienden en we deelde alles, nooit problemen gehad en nu komt die hiermee. Wat moet ik hier nou weer van denken?:face_with_raised_eyebrow: Ik snap er echt geen hol meer van…

Woooh, arme gozer. Die is dus nooit goed over je heen gekomen (of dat neem ik aan dan, het kan ook pas sinds kort weer gekomen zijn dag gevoel -sinds ie afstandelijker ging doen,- ook een grote kans op trouwens)

Praat er met hem over in real life, ik neem aan dat je hem niet leuk vind (?). Zeg dat je hem echt alleen als vrienden-vriend wilt, dat je hem een tijdje met rust wilt laten als dat beter werkt voor hem om dat gevoel te laten slijten en dat hij als hij goed over je heen is altijd weer contact kan zoeken. Dit lijkt mij namelijk meteen de oorzaak dat hij je zo “negeerde”. Lastig voor die gozer zeg! Maar als dat niet de reden ervoor was, dan vraag je hem dat meteen tijdens dat gesprek wat je met 'm gaat hebben -dat is echt nodig.

Goodluck!
Onverwachte wending trouwens =O

Pffffff ja super lastig en heeeel apart… Hij is 1u klaar met werken, ik heb gevraagd of ik dan kan komen. Het is niet anders… ik ben donderdag en vrijdag weg en het moet vanacht eigenlijk wel… dan maar een half uur heen en een half uur terug op mijn klote scooter, ik wil er gewoon over praten. Het lijkt echt of het hem niks kan schelen, maar ik zit er zo erg mee dat het net lijkt of ik iets fout heb gedaan en dat gevoel heb ik ook. Dat het allemaal aan mij ligt en ik snap alleen niet WAT ik dan verkeerd heb gedaan:S zo raar en apart, zijn alle jongens zo? Ik heb echt nu zo’n gevoel hoe heb ik ooit zo goed met hem om kunnen gaan, wat een klootzak is het… mja; Ik hoop dat hij nog reageert op mijn sms, want ik moet hem gewoon spreken, het moet moet moet moetmoet voordat dit nog verder uit de hand gaat lopen.

Bedankt voor je tip. Misschien vind die me inderdaad weer leuk… Ik heb er helemaal geen gevoel meer bij. Ik merk alleen dat ik mijn beste vriend mis, ik mis hoe het was… Ik mis de knuffel die ik soms nodig heb en ik mis iemand wie ik altijd kon bellen om tegen aan te praten… mja… that’s real life…

zeg dit tegen hem in real life :wink:

Wil ik ook… hopelijk kan ik vanacht komen…

Hij wilt dat ik bij zijn werk langs kom… Moet ik dat doen?